قدس آنلاین-شهرکرد-هومن نجاتی: هر استانی که موفق شود فضایی بوجود آورد که سرمایه گذار بخش خصوصی احساس امنیت و آرامش داشته باشد، مشکلات آن استان زودتر بطرف می شود.

دولت باید با تمام توان از سرمایه گذار بخش خصوصی حمایت کند

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، معاون اول رئیس جمهور در آئین افتتاح مجتمع فولاد سفید دشت گفت: در شرایط حال حاضر به منظور حل مسائل و چالش های جدی پیش رو مهمترین مسئله توسعه کشور است.

اسحاق جهانگیری افزود: تعداد قابل توجهی از نیروی جوان تحصیلکرده در استان های مختلف بیکار می باشند و ایجاد شغل جز با سرمایه گذاری و تولید در بخش های مختلف ممکن نیست.

جهانگیری تصریح کرد: برای رونق سرمایه گذاری باید بخش خصوصی مورد حمایت قرار گیرد.

وی تاکید کرد: هر استانی که موفق شود فضایی بوجود آورد که سرمایه گذار بخش خصوصی احساس امنیت و آرامش داشته باشد، مشکلات آن استان زودتر بطرف می شود.

 معاون اول رئیس جمهور افزود: اقتصاد باید مردمی باشد و به مردم واگذار شود و دولت هم درجهت حمایت از سرمایه گذار و هم در جهت سیاست گذاری گام بردارد.

جهانگیری در خصوص معوقات بانکی گفت: بالغ بر 100 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی وجود دارد و بخشی از سرمایه که در اختیار بانک ها است میزان بسیار کمی را شامل می شود.

وی افزود: کسانی که معوقات بانکی دارند به دو گروه تقسیم می شوند و نباید همه را به چشم بد نگاه کنیم، برخی از این افراد به دلیل تغییر شرایط اقتصادی کشور و نوسانات ارزی دچار مشکل شدند و واحدهای تولیدی آن‌ها با مشکل و بعضاً تعطیلی مواجه شده است. نباید کسانی که بخش خصوصی واقعی هستند و واحدهای تولیدی آن‌ها با مشکل مواجه شده است را بی‌پناه رها کنیم. آن‌ها انسان‌هایی شریف و زحمت کش هستند که سرمایه خود را به فرصت‌های شغلی برای جوانان تبدیل کرده اند در حالی که می‌توانستند پول خود را در بانک بگذارند و سود دریافت کنند.

جهانگیری در ادامه با اشاره به کسانی که معوقات بانکی دارند و با زد و بند تسهیلات گرفته اند، گفت: این افراد زمانی که تسهیلات دریافت کردند می‌دانستند که نمی‌خواهند آن را پس بدهند و تعداد اینگونه افراد محدود است و باید با جدیت و قدرت این منابع را از آنها پس بگیریم و نباید اجازه دهیم که منابع بانکی توسط این گونه افراد مورد سوء استفاده قرار گیرد.

جهانگیری با اشاره به اینکه نهادهای عمومی نیز هزاران میلیارد تومان منابع مالی در اختیار دارند، افزود: استان‌هایی که در بخش توسعه عقب‌تر هستند باید از این نهادها بخواهند که برای سرمایه گذاری در این استان‌ها حضور یابند و شرایط لازم را برایشان فراهم آورند.

وی در ادامه در خصوص موقعیت استراتژیک و ظرفیت های فراوان معدنی و نیروی انسانی چهار محال و بختیاری بعنوان امتیازاتی مثبت برای توسعه استان گفت: طرح هایی که امروز در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد یک پیام روشن به مردم استان داشت و آن پیام این بود که چهار محال و بختیاری به سرعت در حال حرکت به سمت صنعتی شدن است.

  وی افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی بویژه صنعت خودرو و لوازم خانگی نیازمند محصولات تولیدی کارخانه های افتتاح شده هستند و این موضوع می تواند همانند ذوب آهن که موجب توسعه صنعتی استان اصفهان شد نقطه شروعی برای صنعتی شدن چهار محال و بختیاری باشد.

جهانگیری گفت: چهار محال و بختیاری باید به همت جوانان، نخبگان و مدیرانش به سمت توسعه جدی حرکت کند و دولت نیز در این زمینه تمام مساعی خود را برای کمک به این روند به کار خواهد بست.

معاون اول رئیس جمهور در پایان با اشاره به راه اندازی کارخانه تولید چادر مشکی در استان، گفتحجاب اصلی بانوان ایرانی چادر مشکی است اما متاسفانه در سالهای گذشته در این زمینه اقدامی صورت نگرفت اما امروز با یک مدیریت صحیح و با تامین منابع مالی و تجهیزات این کارخانه افتتاح شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.