قدس/ آرش خلیل‌خانه: سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه با اشاره به آغاز مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: مذاکرات ما با اتحادیه اروپا مذاکراتی فراگیر است و تمام مسایلی که ما با مجموعه اتحادیه در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و حقوقی داریم را با جدست تمام در این مذاکرات مطرح و پیگیری می‌کنیم.

در مذاکرات فراگیر با اتحادیه اروپا رفع موانع مبادلات بانکی دنبال خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین ، بهرام قاسمی افزود: امیدواریم این مذاکرات مستمر و پیوسته انجام شود و به ارتقای همکاری‌های بیشتر ما منجر شود و در حوزه عملی در مراودات و تبادلات ما مؤثر باشد. ما در حوزه‌های دوجانبه، چند جانبه و منطقه‌ای، حوزه‌های منطقه‌ای مسایل زیادی داریم و لازم است درباره آنها تبادل نظر و مذاکره‌ کنیم.
وی درباره مشکلات موجود در برابر تبادلات مالی و بانکی بین ایران و کشورهای اروپایی هم  تصریح کرد: با تلاش پیگیر باید به  نقطه‌ای برسیم که از وضعیت مطلوب‌تری در حوزه مبادلات مالی و بانکی برخوردار شویم و وضع موجود مورد پذیرش ما نیست. قاسمی تأکید کرد: باید به اروپایی‌ها در این مذاکرات تفهیم کنیم که نباید از کشورهایی که علاقمند نیستند روابط ایران و اروپا  توسعه پیدا کند تأثیرپذیری داشته باشند و به عنوان بخشی از توافق برجام لازم است به تعهداتشان به طور کمال عمل کنند لذا امیدواریم برخی مشکلات باقی مانده در این حوزه نیز مرتفع شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.