کریمی با بیان اینکه قطعا ما به عنوان اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس، شایعات و اخبار مربوط به منزل آقای صالحی را پیگیری می کنیم اظهار کرد: ما سوال می پرسیم تا پاسخ بگیریم.

کنکاش در مورد مستخدمه منزل رئیس سازمان انرژی اتمی/ آقایان باید امنیت را جدی بگیرند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، طی روزهای گذشته در برخی از صفحات در شبکه های اجتماعی خبری مبنی بر جاسوسی باغبان منزل رئیس سازمان انرژی اتمی منتشر شده بود که بلافاصله یک منبع نزدیک به سازمان انرژی اتمی درباره آن به میزان گفت: " منزل دکتر صالحی در وسط شهر قرار دارد و اصلا باغی ندارند که باغبانی وجود داشته باشد. مستخدمی افغانستانی داشتند که مرتکب دزدی شده و لذا به کارش خاتمه داده شده است".
بعد از این انتشار این خبر و البته این تکذیب فوری، بار دیگر موضوع حفاظت امنیتی و اطلاعاتی مسئولان بلندپایه کشور که به اسناد محرمانه و سری دسترسی دارند، بر سر زبان ها افتاد.  

شایعات و اخبار مربوط به منزل آقای صالحی را در کمیسیون امنیت ملی  کنکاش می کنیم/سوال می کنیم تا پاسخ دریافت کنیم

در هیمن رابطه ابوالفضل حسن بیکی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با  میزان، اظهار کرد: موضوع مستخدم منزل آقای صالحی، الحمدلله ظاهرا به خیر گذشته است؛ اما با توجه به پیشرفت های پرشتاب فناوری و تکنولوژی به ویژه در حوزه تجهیزات و دوربین های بسیار کوچک که اغلب در اختیار سیستم های جاسوسی دنیا قرار دارند، هنوز نمی توان با قاطعیت گفت این فردی که در منزل رئیس سازمان انرژی اتمی رفت و آمد داشته، از آن ابزارها استفاده کرده است یا خیر.

شایعات مربوط به منزل رئیس سازمان انرژی اتمی را کنکاش می کنیم/سوال می پرسیم تا پاسخ بگیریم

همچنین محمد جواد جمالی نوبندگانی عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه کسب اطلاعات از مسئولان توسط سرویس های جاسوسی بیگانه همواره وجود داشته و اتفاق جدیدی نیست تصریح کرد: کسانی که با مسئولان در رفت و آمد مستقیم هستند باید از فیلترهای امینتی عبور کنند و البته مسئولان نیز نباید بیش از اندازه به نزدیکان خود اعتماد داشته باشند.  

شایعات مربوط به منزل رئیس سازمان انرژی اتمی را کنکاش می کنیم/سوال می پرسیم تا پاسخ بگیریم

اسماعیل کوثری رئیس سابق اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم نیز در گفت‌وگو با  میزان، با بیان اینکه بعضی از مسئولین کشوری نسبت به آموزش های امنیتی برای خودشان مقاومت می کنند عنوان کرد: متاسفانه وقتیکه به برخی از مسئولین یادآوری می شود که مراقب رفت و آمدهای افراد ناشناس و مشکوک و همچنین ورود و خروج برخی اسناد محرمانه و سری به منازل خود باشند، آنها به این تذکرات توجهی نداشته و نسبت به آن مقاومت می کنند.

شایعات و اخبار مربوط به منزل آقای صالحی را در کمیسیون امنیت ملی  کنکاش می کنیم/سوال می کنیم تا پاسخ دریافت کنیم

جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز در همین زمینه با بیان اینکه قطعا ما به عنوان اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس، شایعات و اخبار مربوط به منزل آقای صالحی را پیگیری می کنیم اظهار کرد: ما سوال می پرسیم تا پاسخ بگیریم؛ پیرامون موضوع اخیر باید کنکاش کنیم و یقینا موضوع منزل آقای صالحی هنگام شروع به کار مجدد مجلس از ابتدای هفته آینده، در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین کارویژه های شبکه های نفوذ در ایران، نفوذ در صنعت هسته ای و سازمان انرژی اتمی ما می باشد تصریح کرد: در گذشته هم که چند نفر از دانشمندان ما به شهادت رسیدند، مشخص شد که سر منشا اخبار و پخش اطلاعات از طریق همین افراد نفوذی بوده است؛ اخیرا هم یکی از همین نفوذی ها از آمریکا برگردانده و بعد از محاکمه، اعدام شد؛ این فرد در لو دادن اسناد هسته ای ما نقش زیادی داشت.

شایعات و اخبار مربوط به منزل آقای صالحی را در کمیسیون امنیت ملی  کنکاش می کنیم/سوال می کنیم تا پاسخ دریافت کنیم

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه با بیان اینکه قطعا در زمینه آموزش به مسئولینی که به اطلاعات و اسناد محرمانه دسترسی دارند، سهل انگاری صورت گرفته است اظهار کرد: هنگامیکه پای شبکه نفوذ جیسون رضائیان تا اتاق کار یکی از مسئولان ارشد کشور باز می شود، متوجه می شویم که اصول حفاظتی رعایت نمی شود.
کریمی قدوسی در پایان با بیان اینکه حتما موارد و تذکرات لازم توسط مسئولان حفاظتی و امنیتی، به مسئولان گفته و ابلاغ شده است اما مسئولان آن را رعایت نمی کنند خاطرنشان کرد: این رعایت نکردن می تواند به دو شکل بدبینانه و خوشبینانه صورت گیرد؛ صورت خوشبینانه آن این است که برخی سرشان شلوغ است و در اثر گرفتاری هایشان به این موارد توجه نمی کنند؛ صورت بدبینانه آن نیز این است که مسئولان به تذکرات مربوط به حوزه حفاظت اطلاعات، اعتقادی نداشته باشند و در واقع نفوذی ها را نفوذی ندانند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.