قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: تمام ظرفیت های موجود در آستان قدس رضوی برای استقبال و پذیرایی از زائران عزیزی که در ایام دهه پایانی ماه صفر به مشهد مقدس مشرف می شوند، آماده شده است.

آمادگی همه ظرفیت­ های آستان قدس رضوی برای پذیرایی از زائران دهه پایانی صفر
به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، سید مرتضی بختیاری در جلسه هماهنگی اقدامات دهه آخر صفر دستگاه­های اجرایی استان که با حضور شهردار مشهد و معاون زیارت استاندار در دفتر معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: طبق برآوردهای انجام شده در دهه پایانی ماه صفر، مشهد مقدس و حرم مطهر رضوی میزبان 3 میلیون و 500 هزار زائر خواهد بود و باید خودمان را برای استقبال و پذیرایی از این زائران آماده کنیم.

وی با اشاره به تشرف 300 هزار زائر پیاده در ایام شهادت امام رضا(علیه السلام) به بارگاه منور رضوی تصریح کرد: تمام ظرفیت های موجود در آستان قدس رضوی برای پذیرایی از زائران پیاده فعال خواهند شد و باید با استفاده از تجربیات سال­های گذشته و با برنامه ریزی و مشارکت همه دستگاه های خدمت رسان، تشکل های مردمی و هیئت­های مذهبی فضایی امن و آرام را برای زائران عزیز فراهم کنیم.

محوریت آستان قدس رضوی در حوزه فعالیت های فرهنگی
بختیاری با اشاره به تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر لزوم ارائه خدمات درخور شان زائران امام رضا(ع) و اقدامات فرهنگی و تبلیغی تاثیرگذار، بیان کرد: با هماهنگی صورت گرفته، سازمان فرهنگی و معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در خصوص فعالیت های فرهنگی و معرفت افزایی زائران به صورت جدی ورود خواهند داشت و سایر دستگاه های استان نیز موظف شدند که با محوریت آستان قدس رضوی در حوزه موضوعات فرهنگی اقدام کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از دغدغه های جدی مقام معظم رهبری مسئله نفوذ است که باید برای راهکارهای مقابله با آن برنامه ریزی لازم صورت گیرد، تصریح کرد: دشمنان اسلام و استکبار جهانی تاب و تحمل دیدن این عشق و ارادت قلبی میلیون ها زائر اربعین حسینی و دهه آخر صفر مشهد مقدس را ندارند و درصدد ضربه زدن، ایجاد شکاف بین شیعه و سنی و دمیدن در تنور اختلافات هستند که باید با هوشیاری و بصیرت برای خنثی کردن اقدامات آنان برنامه ریزی و کار عملیاتی انجام شود.
وی با بیان اینکه امسال زائران عزیزی که در قالب هیئت­های مذهبی به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند، یک وعده از غذای متبرک میهمانسرای حضرت متنعم خواهند شد، خاطرنشان کرد: مجتمع های میان راهی امام رضا(علیه السلام) وابسته به آستان قدس رضوی برای اسکان و پذیرایی از زائران آماده خواهند شد و تلاش ما این است که شعاع ارائه خدمات را به 200 کیلومتر و استان های همجوار برسانیم.
وی افزود: ظرفیت هایی نظیر اماکن ورزشی آستان قدس رضوی و مدارس امام رضا(ع) نیز به میدان ارائه خدمات به زائران بارگاه منور رضوی می آیند تا با ارائه خدمات کیفی و کمی مطلوب رضایت هرچه بیشتر زائران را کسب کنند که قطعا رضایت و خشنودی حضرت رضا(ع) نیز در رضایتمندی زائرانشان است.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده دستگاه های اجرایی استان خراسان رضوی و مساعدت فرمانداران و بخشداران شهرهای منتهی به مشهد مقدس برای استقبال از زائران حضرت ثامن الحجج(علیه السلام) بیان کرد: استفاده از نیروهای بسیج و تشکل های مردمی و هیئت­های مذهبی مشهد مقدس به گستردگی و عمق خدمات خواهد انجامید که بحمدالله در این زمینه نیز هماهنگی های لازم صورت پذیرفته است.
در ادامه این جلسه شهردار مشهد مقدس، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی و معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(علیه السلام) به ارائه گزارش از اقدامات انجام شده در حوزه پذیرایی، اسکان و استقبال از زائران پیاده دهه آخر صفر پرداختند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.