قدس آنلاین: سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: باید بتوان با استفاده از روش‌های جدید مشکلات نظام بانکی که یکی از آنها ارتباط بانک با تولیدکننده است را پیگیری کرد.

باید ارتباط میان بانک‌ها با تولیدکننده تقویت شود

سعید باستانی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: متأسفانه بانک‌ها همکاری لازم با حوزه صنعت انجام نداده و با وجود اینکه ارتباط بین حوزه بانک و مشتری شخصی و خصوصی بوده و کسی نمی‌تواند در آن دخالت کند اما اصلاً نمی‌توان گفت این ارتباط حسنه است.

وی ادامه داد: بانک‌ها در هیچ زمینه‌ای چه در بخش پرداخت تسهیلات چه در موضوع بازپرداخت و بخشش جرائم و یا نگرفتن سود مضاعف همکاری لازم را با بخش تولید نداشته و شاهد هستیم که در این حوزه مشکلاتی به وجود آمده است.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه هم اکنون حجم سرمایه با توجه به وضعیت رکود بسیار پایین آمده است، تأکید کرد: میزان کفالت سرمایه در بانک‌های بخش خصوصی 11 درصد و در بخش دولتی حدود 6.5 درصد بوده و شاهد هستیم سقف معوقات تسهیلات بسیار بالا رفته و به همین علت بانک‌ها در چنین وضعیتی با احتیاط بالاتری نسبت به پرداخت تسهیلات و یا به اجرا گذاشتن وثایق عمل می‌کنند.

باستانی بیان کرد: نمی‌توان در ارتباط با بانک و مشتری فشار زیادی وارد کرد اما یکی از راه‌هایی که می‌تواند در این بخش مؤثر باشد افزایش سقف سرمایه بانک‌هاست که می‌تواند کمک زیادی در این بخش وارد کند.

وی تأکید کرد: باید بتوان با استفاده از روش‌های جدید مشکلات نظام بانکی که یکی از آنها ارتباط بانک با تولیدکننده است را پیگیری کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.