شمخانی نتیجه انتخابات آمریکا را نشانگر سرخوردگی و بی‌اعتمادی اکثریت جامعه به ساختار و رویه‌های جاری در این کشور خواند و ابراز امیدواری کرد که این انتخابات باعث بازبینی در سیاست‌های واشنگتن مبتنی بر سلطه‌جویی، جنگ و خونریزی در سایر کشورها شود.

انتخاب ترامپ نشانگر سرخوردگی و بی‌اعتمادی اکثریت جامعه آمریکا به ساختار و رویه‌های جاری است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به نتیجه انتخابات آمریکا گفت: نتیجه چهل و پنجمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان داد که سرخوردگی و بی اعتمادی اکثریت جامعه به ساختار و رویه‌های جاری در این کشور واقعی و رو به ازدیاد است.

علی شمخانی با اشاره به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که حاوی پیامی روشن از اعتراض اکثریت جامعه بود اظهار داشت: فقدان رویکردهای ایجابی در رای مردم و بی اعتنایی به تبلیغات سنتی وبی محتوای غول‌های رسانه‌ای رخداد بسیار مهمی است که می تواند چالش‌های متراکم درون هیئت حاکمه این کشور را بیش از پیش توسعه دهد.

وی گفت: بی توجهی دولتمردان به خواست اکثریت جامعه که پیام‌های آن به وضوح در جنبش وال استریت و اعتراض سرکوب شده طبقات غیر برخوردار جامعه آمریکا بروز یافت، شرایط اجتماعی در این کشور را غیر قابل پیش‌بینی کرده است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تاثیرگذاری نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی در ابعاد سیاسی، امنیتی و اقتصادی افزود: در تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا بیش از آن که برنامه و سیاست اجرایی اعلام شود تمرکز طرفین بر افشاگری و رسوا کردن افراد و احزاب اصلی متمرکز بود و از این رو هنوز امکان ارائه برآورد دقیقی در این خصوص وجود ندارد.

شمخانی با بی تاثیر عنوان کردن نتیجه انتخابات آمریکا بر سیاست‌ها و اقدامات کشورمان در ابعاد سیاسی، اقتصادی و امنیتی اظهار داشت: اصولا مشی مستقل و رفتار هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران بر خلاف برخی کشورهای منطقه در هیچ مقطع زمانی متاثر از تغییر حاکمیت در دیگر کشورها نبوده و سیاست نه شرقی و نه غربی کشورمان با پشتوانه حمایت مردمی و اتکا به ظرفیت‌های داخلی، مسیر روشن خود را بر اساس حکمت، عزت و مصلحت طی خواهد کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان ابراز امیدواری کرد که انتخابات اخیر آمریکا برای دولتمردان این کشور زمینه ایجاد بازبینی در سیاست‌های منطبق بر بی توجهی به منافع اکثریت و صرف منابع بیشمار برای پیگیری سیاست‌های مبتنی بر سلطه جویی، مداخله و جنگ و خونریزی در سایر کشورها را فراهم کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.