قدس آنلاین- بجنورد-استاندار خراسان شمالی از موافقت احداث دو باب نمازخانه در مسیر ورودی استان از سمت غرب از سوی رئیس تولیت آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: «حجت الاسلام رئیسی» تولیت آستان قدس رضوی در سفر به خراسان شمالی که ماه گذشته انجام شد با احداث دو باب نمازخانه در مسیر مواصلاتی خراسان شمالی موافقت کرد.

موافقت احداث دو باب نمازخانه در مسیر ورودی استان از سوی رئیس تولیت آستان قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد،محمدرضا صالحی در نشست راهبردی شورای اقامه نماز استان جانمایی برای احداث دو نمازخانه در مسیر ورودی استان از سمت غرب را بر عهده ی این کارگروه و شورای اقامه نماز استان گذاشت و بر لزوم شناسایی نقاط قوت و ضعف نخستین اجلاس نماز استان که دی ماه 94 برگزار شد، تاکید کرد.

وی در ادامه بر ضرورت امکان سنجی برای برگزاری اجلاسیه سراسری نماز در استان تاکید کرد و گفت: باید برای برگزاری اجلاسیه سراسری نماز در استان امکان سنجی و از تجربه های دیگر استان ها در این زمینه استفاده شود.

وی اظهار داشت: برای برگزاری اجلاسیه بودجه دولتی تعریف نشده است و نیاز داریم از توان، میزان، دستگاه های غیردولتی، شهرداری ها، اداره کل اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی بهره گیریم.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه اجلاسیه سراسری نماز را نباید دست کم گرفت افزود: نیاز و امکان سنجی، برآورد هزینه ها، تعیین محل تامین هزینه ها، سالن مورد نیاز و... ضرورت برگزاری این اجلاسیه است.

وی با اشاره به بیان رهبری، مبنی بر این که ترویج نماز، کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد، تصریح کرد: فرهنگ سازی، قرائت و اقامه نماز مورد تاکید رهبری است، بنابراین باید به اصلی ترین وظیفه حکومت اسلامی که در قرآن ذکر شده، یعنی اقامه نماز در جامعه توجه ویژه شود.

وی با بیان این که مبنای دین و اسلام، ساختن انسان است، افزود: نماز تعالی بخش است و از فحشا و منکر جلوگیری می کند، به  این سبب و با توجه به تاکید رهبری در ترویج نماز، هر فردی در این حوزه مسئولیت دارد باید پاسخگو باشد.

صالحی اظهار داشت: هراندازه مسئولیت گسترده می شود، پاسخگویی نیز سنگین می شود، چرا که هر کس متناسب با حوزه مسئولیتی خود باید پاسخگوی اعمالش در آخرت باشد.

مقام عالی دولت در استان به برگزاری دومین اجلاسیه نماز خراسان شمالی در آذرماه سال جاری اشاره و بر لزوم تشکیل کارگروهی زیر مجموعه شورای اقامه نماز برای تمهید مقدمات این اجلاس تاکید کرد.

صالحی عنوان کرد: تعیین مکان اجلاس، سخنران ویژه، مشخص کردن محورهای کارگاه های آموزشی، توزیع مناسب مدعوین با ظرفیت سالن و در نظر گرفتن جنسیت، سن و اقشار مختلف استان برای شرکت در اجلاس از وظایف این کارگروه خواهد بود.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.