قدس آنلاین/علیرضا نیک: رئیس دفتر شبکه تلویزیونی الیوم فلسطین در تهران با اشاره به اینکه رسانه‌های نظام استکبار و وابسته به صهیونیسم با فریبکاری می‌خواهند قداست موضوع فلسطین را بزدایند و آنرا از مرکز توجه و اولویت کشورهای اسلامی و عربی خارج کنند گفت: همانطور که مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) فرموده‌اند موضوع فلسطین یک مسأله سیاسی نیست بلکه موضوعی اعتقادی و اساسی است که نباید به فراموشی سپرده‌ شود.

صهیونیسم می‌خواهد فلسطین را از اولویت کشورهای اسلامی خارج کند

محمد سلیمان ابونصیره در نشستی با موضوع موضع گیری اعراب در قضیه فلسطین و تأثیر آن در تحولات منطقه و بین‌الملل در نمایشگاه مطبوعات افزود: امروزه اگر دقت کرده باشیم عنوان نخست اخبار عربی را موضوع فلسطین تشکیل نمی‌دهد و این مسأله در رسانه‌ها بسیار کمرنگ شده است اما این کمرنگ شدن به دلیل جنگ‌های منطقه‌ نیست و من به عنوان یک روزنامه نگار به این مسأله اعتقاد دارم که رسانه‌های غربی مسأله فلسطین را در دنیا کمرنگ کرده‌اند.

با اشاره به اینکه به دلایل مختلف موضوع فلسطین از سوی برخی کشورهای عربی جدی گرفته نشده است، افزود: تنها موضوعی که فلسطین را جدی می‌کند، موضوع جایگاه مذهبی و مقدس آن نیست بلکه مسأله کرامت و حق آزادی انسان‌هاست که از ملت فلسطین با زور گرفته شده و سرزمینی است که با خونریزی اشغال شده است.

وی افزود: می‌گویند که فلسطینی‌ها زمین‌های خود را به اشغالگران فروختند، باید بگویم که تا به امروز یک سند قانونی در صحت این ادعا دیده نشده است. مردم فلسطین حتی یک متر زمین‌های خود را هم به کسی نفروختند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.