قدس آنلاین-ایلام-غلامرضا محمدمرادی: جانشین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: همایش عظیم اربعین، بزرگترین نمایش قدرت جهان اسلام و جهان تشیع است.

اربعین؛ نمایش قدرت جهان تشییع است

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سردار اسکندر مؤمنی در گفتگو با خبرنگار ما در پایانه مرزی مهران با بیان اینکه همایش اربعین، نمایش بزرگ عبادی و دینی مسلمانان است، اظهار داشت: صحنه های پیاده روی اربعین حسینی غیر قابل توصیف است و زبان از بازگویی این همه شور و شعور زائران حضرت سیدالشهداء(ع) قاصر است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون حدود 350 هزار نفر از مرزهای 3 گانه مهران، چزابه و شلمچه به طرف عتبات عالیات سفر کرده اند، افزود: این آمار سفر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، بیش از دو برابر افزایش تردد را نشان می دهد.

جانشین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه از ابتدای آبان ماه سالجاری تا کنون، 650 هزار نفر گذرنامه دریافت داشته اند، بیان داشت: این آمار نسبت به سال قبل بیش از 70 درصد رشد نشان می دهد.

سردار اسکندر مؤمنی با اشاره به اینکه تا این لحظه سفر زائران بین سه مرز خروجی به خوبی توزیع، تقسیم و مدیریت شده است، یادآور شد: امیدواریم که زائران عزیز سفر خود را مدیریت و بر اساس مسیر تردد، اقدام به سفر و حضور در مرزها بنمایند.

وی با بیان اینکه سال گذشته روزانه شاهد حضور قریب 200 هزار نفر زائر در مرز مهران بوده ایم، خاطرنشان ساخت: مردم و مسؤلان استان ایلام و شهرستان مرزی مهران واقعاً برای استقبال و پذیرایی از زائران، سنگ تمام گذاشته اند و هرچه دارند در طبق اخلاص می گذارند.

جانشین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه مرز مهران به خاطر نزدیکی به عتبات عالیات، بیشتر از دیگر مرزها مورد استقبال زائران قرار می گیرد، تصریح کرد: از زائران عزیز تقاضا می شود که زمان سفر خود را به درستی مدیریت کنند و این سفر معنوی را به روزهای آخر و منتهی به همایش بزرگ اربعین موکول نکنند.

سردار اسکندر مؤمنی با اشاره به بازگشت زائران بعد از برگزاری کنگره عظیم اربعین، تأکید کرد: برای بازگشت زائران از طریق هر سه مرز مهران، چزابه و شلمچه، امکانات لازم فراهم شده است.

وی با بیان اینکه اتباع خارجی بویژه اتباع همسایه شرقی کشورمان( افغانستان و پاکستان ) باید برای خروج از کشور و ورود به کشور عراق، در مرز شلمچه حضور یابند، گفت: بقیه اتباع می توانند از طریق مرز بین المللی مهران تردد نمایند.

جانشین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه زائران ایرانی بایستی بر اساس مهر گذرنامه و مرز تعیین شده، به مرزهای مورد نظر سفر کنند تا با مشکلات عدیده مواجه نشوند، اظهار داشت: انشاءالله برنامه ریزی خواهد شد که خادمان خوبی برای زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) باشیم.

سردار اسکندر مؤمنی با بیان اینکه زائران بایستی قوانین و مقررات را هم در ایران و هم در درون خاک کشور عراق به خوبی رعایت کنند، افزود: رعایت قوانین رانندگی و مقررات انتظامی بایستی سرلوحه کار زائران و رانندگان عزیز قرار گیرد.

وی با اشاره به تصادف اخیر محور فارس( اقلید- یاسوج ) و جان باختن 28 نفر از هموطنان به خاطر بی احتیاطی راننده، این مصیبت را به خانوده جان باختگان تسلیت گفت و بیان داشت: اخیراً در مسیر مهران-ایلام نیز به دلیل خواب آلودگی راننده پراید، یک نفر در صحنه تصادف فوت نمود.

جانشین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بر رعایت نکات امنیتی و انتظامی در مرز عراق توسط زائران، تاکید کرد و یادآور شد: زائران باید در خاک عراق از مسیرها و همراهان خود دور نشوند و فاصله نگیرند، به اشیاء مشکوک دست نزنند، مراقب پاسپورت، گذرنامه، ویزا، مدارک اصلی و شخصی شان باشند و موارد مشکوک را حتماً به مسؤلان مربوطه گزارش دهند.

سردار اسکندر مؤمنی با بیان اینکه همه شرایط برای برگزاری مراسم باشکوه اربعین در اوج آسایش و آرامش، فراهم است، خاطرنشان ساخت: خوشبختانه همه دستگاه ها به خوبی پای کار هستند و نیروی انتظامی نیز با تمام توان و امکانات حضور دارد تا همایش بزرگ اربعین را بهتر از سنوات گذشته برگزار نماییم.

وی با اشاره به اینکه پلیس انتظامی، پلیس مرزبانی، یگان ویژه، راهنمایی و رانندگی،  گذرنامه و ...، دست به دست هم داده اند تا در خدمت زائران باشند، تصریح کرد: در تلاش هستیم تا سفری آرام، مطمئن و ایمن را برای زائران اربعین فراهم نماییم.

جانشین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه زیرساخت های مرز بین المللی مهران نسبت به سال گذشته خیلی بهتر شده است، تصریح کرد: هم اکنون تردد زائران در هرسه مرز خروجی، پرحجم است و ترافیک روانی بر مسیرهای موصلاتی مرزهای مهران، شلمچه و چزابه حاکم می باشد.

سردار اسکندر مؤمنی با اشاره به اینکه در مرزهای خروجی کشور از خروج زائران بدون گذرنامه و ویزا، به شدت جلوگیری می شود، تأکید کرد: زائران باید پس از تهیه گذرنامه و ویزای معتبر در مرزها حضور یابند تا زمینه خروج سریع و راحت آنان از مرز فراهم گردد.

وی با بیان اینکه به خاطر نزدیکی مسیر ایلام به عتبات عالیات، بیشتر زائران مرز بین اللملی مهران را برای تردد انتخاب می نمایند، گفت: علی رغم همه توصیه ها و اینکه در دو مرز خروجی دیگر( شلمچه و چزابه ) مسیرهای ریلی، دریایی، زمینی و هوایی بیشتری وجود دارد، باز هم اشتیاق و رغبت زائران برای عبور از مرز مهران بیش از گذشته است.

جانشین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه همایش عظیم اربعین، بزرگترین نمایش قدرت جهان اسلام و جهان تشیع است، اظهار داشت: همه زائران بایستی بر اساس تعیین و توزیعی که از سوی متولیان امر برای خروج از مرز، لحاظ گردیده و در گذرنامه ها نیز قید شده است، به مرزهای مورد نظر سفر نمایند و پس از بازگشت از عراق، باز هم باید از همان مرز خروجی، به کشور باز گردند.

سردار اسکندر مؤمنی تصریح کرد: اگر تعادل و توزیع زائران در هر سه مرز صورت گیرد، بدون شک مشکلات سال های قبل مرتفع خواهد شد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.