قدس آنلاین: پژوهشگر سازنده قرص کروسینا گفت: قرص کروسینا به دلیل خواص آنتی اکسیدان قوی می‌تواند در اختلالات و عوارض قلبی- عروقی و مغزی اثرات پیشگیرانه داشته باشد.

قرص کروسینا در اختلالات و عوارض قلبی- عروقی و مغزی اثرات پیشگیرانه دارد

به گزارش قدس آنلاین، سیداحمد مهاجری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: قرص ضد افسردگی و شادی آور 'کروسینا'، حاوی ماده موثره زعفران توسط پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد طراحی و پس از مراحل تایید و آزمون‌های بالینی و آزمایشگاهی در مردادماه امسال به مرحله تولید رسید.

وی با بیان اینکه قرص کروسینا توسط شرکت دانش بنیان 'پویش داروی سینا' و با همکاری شرکت داروسازی 'سامی ساز' به سرپرستی "حسن انصاری" تولید شده است، افزود: قرص کروسینا حاوی ماده موثره کروسین(crocin)، مهمترین جزء فعال در زعفران است و مطالعات بالینی خواص پیشگیری و درمانی متعددی را برای این دارو به اثبات رسانده است.

مدیرعامل شرکت پویش دارو سینا با بیان اینکه داروی کروسینا که حاصل تلخیص و جداسازی ماده کروسین از زعفران است، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۸۷ ثبت اختراع شد و در بهمن ماه ۱۳۹۴ پروانه ساخت آن صادر و در مردادماه سال ۱۳۹۵ تولید شد.

عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی مشهد بیان کرد: از آنجا که محصول زعفران خاص و بومی خراسان است و یک محصول استراتژیک در کشور محسوب می‌شود، توسعه و عرضه داروی کروسینا در بازار ایران و جهان اشتعالزایی و ارزش افزوده را بدنبال دارد.

مهاجری با اشاره به اینکه هم‌اکنون داروی کروسینا به عنوان یک مکمل دارویی در بازار عرضه می‌شود، تصریح کرد: قیمت ۳۰ عدد قرص این دارو حدود ۸۰۰ هزار ریال است.

وی تأکید کرد: از جمله خواص درمانی زعفران و به طبع آن کروسین می‌توان به اثر درمانی آن در آلزایمر و بهبود حافظه، درمان افسردگی، کنترل و تنظیم قند خون، افزایش قوای بینایی، پیشگیری و درمان اختلالات شبکیه چشم،پیشگیری و کنترل سرطان، درمان اختلالات جنسی، کنترل و تنظیم قند خون و درمان بیماری‌های التهابی اشاره کرد.

عضو هیئت علمی گروه فارماکودینامی و سم‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون ۷۰ هزار عدد قرص "کروسینا" بومی خراسان با خواص ضد سرطان و ضد افسردگی برای نخستین بار در ایران و جهان تولید و توزیع شده است.   

مهاجری گفت: قرص کروسینا به دلیل خواص آنتی اکسیدان قوی می‌تواند در اختلالات و عوارض قلبی- عروقی و مغزی اثرات پیشگیرانه داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.