نماینده مجلس گفت: مجلس منتظر است که کار بررسی برنامه ششم در 2 یا 3 هفته آینده انجام شود تا به سراغ برنامه بودجه برود. دولت هم پیشنهاد داده است بودجه به صورت عملیاتی تنظیم شود و مجلس در کلان این موضوع مشکلی نمی‌بیند.

پیشنهاد دولت برای تنظیم عملیاتی بودجه سال 96 است/تسعیر اگر علمی نباشد قانونی است

به گزارش فارس، ابوذر ندیمی نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود مخالفت مرکز پژوهش‌های مجلس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح پرداخت بدهی‌های دولت از مسیر تسعیر حمایت کردند؟ گفت: مرکز پژوهش‌ها مشاور تصمیم‌گیری نمایندگان مجلس است و تصمیم‌گیری با نمایندگان است و ما تصمیم گرفتیم ۹۰ هزار میلیارد را هزینه این کار کنیم.

وی تصریح کرد: پرداخت بدهی‌های دولت از طریق تسعیر مزیت‌ها و معایبی دارد که مزیت آن این است که پیمانکارانی که دولت به آنها بدهی دارد به پولشان می‌رسند.

وی با قانونی کردن این اقدام تصریح کرد: ما در قانون رفع موانع تولید در مجلس قبلی ابلاغ کردیم که ۴ روش برای این کار وجود دارد که یکی از این روش‌ها تسعیر است.

وی مخالفت مراکز علمی و تحقیقاتی را با این روش بدون وجه دانست و گفت: اگر این قانون مناسب نیست باید اصلاح شود ولی کسی حق ندارد آن را غیرقانونی بداند.

وی اضافه کرد: بسیاری از پیمانکاران ما را وادار می‌کند که بدهی‌هایشان را از دولت نقد کنیم و می‌گویند پول هم که نباشد حتی راضی هستیم اعتبار دریافت کنیم زیرا آنها می‌دانند هر روز از ارزش پولشان کاسته می‌شود.

وی از معایب این طرح گفت: شاید پرداخت بدهی‌ها در مورد آثار اقتصادی محل بحث باشد که تا وقتی قانون وجود دارد این عمل قانونی است و محل بحث نیست.

ابوذر ندیمی اضافه کرد: مجلس منتظر است که کار بررسی برنامه ششم در ۲ یا ۳ هفته آینده انجام شود تا به سراغ برنامه بودجه برود. دولت هم پیشنهاد داده است بودجه به صورت عملیاتی تنظیم شود و مجلس در کلان این موضوع مشکلی نمی‌بیند.

ابوذر ندیمی در پاسخ به این سوال که بودجه سال ۹۶ آیا بی تبصره پیش‌بینی شده یا خیر؟ گفت: بودجه سال ۹۶ اگر تبصره نداشته باشد غیرعملی است ولی ۳ اتفاق جدید در آن رخ داده است که تبصره‌ها را کمتر کند. اول اینکه احکام دائمی بودجه طبق برنامه طرح‌ریزی شده است و دوم ایجاد محدودیت برای چانه زنی‌ها است. برای مثال برای پروژه‌های عمرانی تقدم ایجاد کرده‌ایم و اعلام شده است و پروژه‌های عمرانی جدید از صفر دیگر نداشته باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.