قدس آنلاین: بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی حضور عنصر وابسته امنیتی فرانسه در دانشگاه فردوسی مشهد را محکوم کرد.

مسئولان امنیتی نسبت به‌ نفوذ علمی دشمنان غفلت کردند

به گزارش قدس آنلاین، بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد مقدس همزمان با حضور سفیر فرانسه در مشهد بیانیه‌ای صادر کرده است.

متن این بیانیه به این شرح است: نظام جمهوری اسلامی ایران همواره از ابتدای انقلاب اسلامی به دلیل ماهیت متضاد و ناسازگار با نظام سلطه به سرکردگی آمریکا همواره در تقابل بوده است؛ مرحله اول این تقابل برخورد سخت بود که طی 10 سال ابتدای انقلاب در قالب جنگ و کودتا و درگیری های قومیتی صورت گرفت؛ مرحله دوم از سال 68 به بعد بود که تهاجم فرهنگی توسط دشمن رقم خورد.

این بیانیه ادامه داده است: مرحله سوم رجوع به تقابل از طریق براندازی نرم صورت گرفت ( دو مرتبه در سال‌های 78 و 88 مورد استفاده قرار گرفت) که البته با هوشیاری و بصیرت مردم و رهبر فرزانه انقلاب این راه نیز با شکست مواجه شد؛ مرحله چهارم اما با مراحل قبل متفاوت است چرا که در این مرحله دشمن به صورت آشکار بدنبال اضمحلال جمهوری اسلامی نیست؛ بلکه سعی دارد از درون و به واسطه نفوذ سیاسی، جریانی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی مسئولان را دچار خطای محاسباتی و در نهایت استحاله نظام جمهوری اسلامی کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: یکی از این راه‌های نفوذ برای استحاله، نفوذ از طریق علمی است که با حضور عناصر اطلاعاتی دستگاه‌های امنیتی کشورهای غربی در پوشش هیئت‌های علمی به منظور مثلا دیپلماسی علمی صورت می‌گیرد که در نخستین اقدام پس از امضای برجام هیئتی آمریکایی به تهران آمدند و از 13 مرکز آموزشی علمی در کشور بازدید کردند.

این بیانه افزوده است: شاید در وهله اول حضور هیئت علمی آمریکایی در ایران و تمایل برای توسعه همکاری‌های علمی و ایجاد شبکه‌ای از دانشگاهیان و هنرمندان برای همکاری مشترک، موضوع پیچیده‌ای نباشد اما سفر آمریکایی‌ها به ایران زمانی قابل تأمل شد که پیشینه آلن گودمن، رئیس هیئت آمریکایی و نیز رئیس موسسه آموزش بین‌المللی IIE مورد بررسی قرار گرفت.

وی در حال حاضر رئیس مؤسسه آموزش بین‌المللی IIE و مقام ارشد معاونت تبادل علمی و فرهنگی سازمان سیا است؛ مؤسسه آموزش بین‌المللی مؤسسه‌ای است که در حوزه تبادل آموزش بین‌المللی کار می‌کند و اداره برنامه فولبرایت که مبتنی بر کمک‌های مالی است که برای تبادل آموزشی دانشجویان، دانشگاهیان، معلمان، دانشمندان، هنرمندان و…  را تحت حمایت وزارت خارجه آمریکا برعهده دارد.

این بیانیه تاکید کرده است: به نظر می رسد در سایه غفلت مسئولان امنیتی و بی‌خیالی و عدم درک مناسب مسئولان وزارت علوم و روسای دانشگاه‌ها دومینوی نفوذ علمی قرار است در کل کشور رخ دهد. چنان که طی همین یک سال جاسوسانی همچون جفری ساکس مشاور جورج سورس پدر انقلاب‌های رنگی به دانشگاه امیرکبیر رفت و جلساتی را در این دانشگاه داشت.

این بیانیه می‌افزاید: در همین زمینه چند روز پیش خبری مبنی بر حضور سفیر فرانسه جناب فرانسو سنمو در دانشگاه فردوسی مشهد منتشر شد. جالب اینکه ایشان بنا به گفته رادیو فرانسه یکی از افراد عالی رتبه سازمان امنیتی فرانسه موسوم به DGSI است که اردیبهشت ماه امسال سفیر فرانسه در ایران شد.

این بیانیه ادامه داده است: حال سوال اینجاست که حضور مقام عالی رتبه دستگاه امنیتی فرانسه به دانشگاه به چه منظور است؟ ساده لوحی است که فکر کنیم این امر فقط برای تبادل مسائل است بلکه اینگونه سفرها به منظور اولاً ایجاد یک پل ارتباطی برای شناسایی و انتقال نخبگان به خارج از کشور است.ثانیا برای دور شدن دانشگاه ها از رسالت اصلی خود و تغییر نگاه و سبک زندگی و سبک فکری آمریکایی و غربی است.

حال سوال اینجاست که مسئولان دانشگاه با چه استدلالی حضور سفیر(عنصر اطلاعاتی) کشوری که – خون‌های آلوده به ویروس ایدز به ملت ایران هدیه داد، با کمک تسلیحاتی و شیمیایی به صدام جوانان کشور را به خاک و خون کشید، کشوری که درنهایت وقاحت به پیامبر اسلام توهین کرد و حتی عذرخواهی هم نکرد، کشوری که پناهگاه منافقینی شد که دستشان تامرفق در خون 17000 ایرانی بود- را پذیرفتند.

این بیانیه خواستار شده است: مسئولان باید پاسخ دهند به چه قیمتی غیرت ملی خود را به حراج گذاشته اند که به بهانه تبادل علمی اجازه می دهند هر فردی به کشور و مراکز آموزش عالی وارد شود؟

در پایان این بیانیه آمده است: مسئولان دانشگاه بدانند اگر آنان چوب حراج به غیرت ملی و دینی خود زده اند، دانشجویان انقلابی هنوز غیرت ملی و دینی در خونشان می جوشد و حضور عوامل نفوذی دشمن را در دانشگاه هایی که درختش با خون شهیدان دانشجو تنومند شده است را به صلاح دانشگاه، این مکان مقدس، نمی دانند. لذا از مسئولین دانشگاه انتظار داریم مانع حضور و سخنرانی ایشان در دانشگاه شوند. لازم به ذکر است بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مخالفت خود را با هرگونه حرکت که منتج به تشنج و خشونت گردد ابراز می دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.