قدس آنلاین- ایلام- غلامرضا محمدمرادی: این روزها و در آستانه اربعین حسینی، مرز بین المللی مهران به محل حضور زائران حرم عشق و مسؤلان و خادمان سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تبدیل شده است.

مهران؛ رزمگاه سرداران دیروز و قدمگاه زائران امروز

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، مرز بین المللی مهران که زمانی آوردگاه و رزمگاه دفاع مقدس بود و سرداران جبهه جهاد و شهادت، برای مقابله با دشمنان نقش آفرینی و جانفشانی می کردند، امروزه بسیاری از یادگاران آن دوران سخت نبرد حق علیه باطل، خود را به محل عروج شهداء( مهران سرافراز ) می رسانند تا نماز و راز و نیاز زائران حضرت دوست را به نظاره بنشینند و برای خدمات دهی و خدمات رسانی بیشتر و بهتر، برنامه ریزی، چاره اندیشی و نقش آفرینی کنند.

خبرنگار ما در مرز بین المللی مهران، گفتگویی را با 3 تن از سرداران خدمت و خادمان زوار، ترتیب داده است که از نظر مخاطبان می گذرد:

در مهران اقدامات ارزشمندی به سرانجام رسیده است!

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در پایانه مرزی مهران در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: عده زیادی از زائران به دلیل نزدیکی مرز مهزان، این مرز را برای تردد برمی گزینند.

سردار حسین ذوالفقاری با بیان اینکه وضعیت مرز مهران از لحاظ زیرساختی نسبت به سال قبل تغییرات محسوسی داشته است، اظهار می دارد: در زمینه راه های دسترسی، تأمین، تقسیم و ایجاد پارکینگ ها، جداسازی پایانه از موکب ها و اجرای عملیات راه سازی در مسیر ایلام به مهران، اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد 4 بانده کردن مسیر ایلام مهران، بایستی تلاش بیشتری صورت گیرد، می افزاید: امیدواریم که با اقدامات انجام شده، امسال شاهد کاهش بار ترافیکی در مسیر ایلام- مهران باشیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه عده زیادی از زائران عزیز بهترین مرز برای تردد را مرز بین المللی مهران می دانند، بیان می دارد: مرز بین المللی مهران نزدیکترین مرز برای سفر زائران به عتبات عالیات است.

سردار حسین ذوالفقاری با اشاره به اینکه در دیگر مرزهای کشور ظرفیت ها و بسترهای مناسبی فراهم است، یادآور می شود: از اول صفر تا کنون بیش از 60 درصد زائران از مرزهای جنوب تردد داشته اند.

وی با بیان اینکه از ابتدای صفر تا کنون حدود 40 درصد زائران از مرز مهران برای سفر به عتبات عالیات تردد داشته اند، خاطرنشان می سازد: بر اساس ترددهای اخیر و ثبت نام های به عمل آمده، پیش بینی می شود که امسال بالای 2 میلیون نفر از مرزهای کشور تردد نمایند.

معاون امنیتی انتظامی وزرات کشور بر بهره گیری معنوی از همایش و پیاده روی بزگ اربعین تأکید و تصریح می کند: زائران بایستی نکات امنیتی و بهداشتی را کاملاً مراعات کنند تا با آرامش خاطر بیشتر و بهتری تردد و سفر نمایند.

سردار حسین ذوالفقاری با بیان اینکه ستاد مرکزی اربعین کشور با طرف عراقی هماهنگی های لازم را در خصوص امنیت و تسهیل در تردد زوار را به عمل آورده است، تأکید می کند: خود امنیتی از مهمترین مقوله هایی است که زائران باید رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه در تمام مسیر تردد زائران در هر دو طرف مرز، مسائل و نکات امنیتی کاملاً اندیشیده شده است، می گوید: برابر قرارداد منعقده با بیمه گذار، تمام خدمات بهداشتی درمانی به زائران در این مسیر معنوی رایگان ارائه می شود.

 نزدیکی مرز مهران؛ دلیل اصلی استقبال زائران!    

جانشین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز در پایانه مرزی مهران در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: همایش عظیم اربعین، بزرگترین نمایش قدرت جهان اسلام و جهان تشیع است.

سردار اسکندر مؤمنی با بیان اینکه همایش اربعین، نمایش بزرگ عبادی و دینی مسلمانان است، اظهار می دارد: صحنه های پیاده روی اربعین حسینی غیر قابل توصیف است و زبان از بازگویی این همه شور و شعور زائران حضرت سیدالشهداء(ع) قاصر است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون حدود 350 هزار نفر از مرزهای 3 گانه مهران، چزابه و شلمچه به طرف عتبات عالیات سفر کرده اند، می افزاید: این آمار سفر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، بیش از دو برابر افزایش تردد را نشان می دهد.

جانشین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه از ابتدای آبان ماه سالجاری تا کنون، 650 هزار نفر گذرنامه دریافت داشته اند، بیان می دارد: این آمار نسبت به سال قبل بیش از 70 درصد رشد نشان می دهد.

سردار اسکندر مؤمنی با اشاره به اینکه تا این لحظه سفر زائران بین سه مرز خروجی به خوبی توزیع، تقسیم و مدیریت شده است، یادآور می شود: امیدواریم که زائران عزیز سفر خود را مدیریت و بر اساس مسیر تردد، اقدام به سفر و حضور در مرزها بنمایند.

وی با بیان اینکه سال گذشته روزانه شاهد حضور قریب 200 هزار نفر زائر در مرز مهران بوده ایم، خاطرنشان می سازد: مردم و مسؤلان استان ایلام و شهرستان مرزی مهران واقعاً برای استقبال و پذیرایی از زائران، سنگ تمام گذاشته اند و هرچه دارند در طبق اخلاص می گذارند.

جانشین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه مرز مهران به خاطر نزدیکی به عتبات عالیات، بیشتر از دیگر مرزها مورد استقبال زائران قرار می گیرد، تصریح می کند: از زائران عزیز تقاضا می شود که زمان سفر خود را به درستی مدیریت کنند و این سفر معنوی را به روزهای آخر و منتهی به همایش بزرگ اربعین، موکول نکنند.

سردار اسکندر مؤمنی با اشاره به بازگشت زائران بعد از برگزاری کنگره عظیم اربعین، تأکید می کند: برای بازگشت زائران از طریق هر سه مرز مهران، چزابه و شلمچه، امکانات لازم فراهم شده است.

وی با بیان اینکه اتباع خارجی بویژه اتباع همسایه شرقی کشورمان( افغانستان و پاکستان ) باید برای خروج از کشور و ورود به کشور عراق، در مرز شلمچه حضور یابند، می گوید: بقیه اتباع می توانند از طریق مرز بین المللی مهران تردد نمایند.

جانشین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه زائران ایرانی بایستی بر اساس مهر گذرنامه و مرز تعیین شده، به مرزهای مورد نظر سفر کنند تا با مشکلات عدیده مواجه نشوند، اظهار می دارد: انشاءالله برنامه ریزی خواهد شد که خادمان خوبی برای زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) باشیم.

سردار اسکندر مؤمنی با بیان اینکه زائران بایستی قوانین و مقررات را هم در ایران و هم در درون خاک کشور عراق به خوبی رعایت کنند، می افزاید: رعایت قوانین رانندگی و مقررات انتظامی بایستی سرلوحه کار زائران و رانندگان عزیز قرار گیرد.

وی با اشاره به تصادف اخیر محور فارس( اقلید- یاسوج ) و جان باختن 28 نفر از هموطنان به خاطر بی احتیاطی راننده، این مصیبت را به خانوده جان باختگان تسلیت گفت و بیان می دارد: اخیراً در مسیر مهران-ایلام نیز به دلیل خواب آلودگی راننده پراید، یک نفر در صحنه تصادف فوت نمود.

جانشین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بر رعایت نکات امنیتی و انتظامی در مرز عراق توسط زائران، تاکید می کند و یادآور می شود: زائران باید در خاک عراق از مسیرها و همراهان خود دور نشوند و فاصله نگیرند، به اشیاء مشکوک دست نزنند، مراقب گذرنامه، ویزا، مدارک اصلی و شخصی شان باشند و موارد مشکوک را حتماً به مسؤلان مربوطه گزارش دهند.

سردار اسکندر مؤمنی با بیان اینکه همه شرایط برای برگزاری مراسم باشکوه اربعین در اوج آسایش و آرامش، فراهم است، خاطرنشان می سازد: خوشبختانه همه دستگاه ها به خوبی پای کار هستند و نیروی انتظامی نیز با تمام توان و امکانات حضور دارد تا همایش بزرگ اربعین را بهتر از سنوات گذشته برگزار نماییم.

وی با اشاره به اینکه پلیس انتظامی، پلیس مرزبانی، یگان ویژه، راهنمایی و رانندگی، گذرنامه و ...، دست به دست هم داده اند تا در خدمت زائران باشند، تصریح می کند: در تلاش هستیم تا سفری آرام، مطمئن و ایمن را برای زائران اربعین فراهم نماییم.

جانشین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه زیرساخت های مرز بین المللی مهران نسبت به سال گذشته خیلی بهتر شده است، تأکید می کند: هم اکنون تردد زائران در هرسه مرز خروجی، پرحجم است و ترافیک روانی بر مسیرهای موصلاتی مرزهای مهران، شلمچه و چزابه حاکم می باشد.

سردار اسکندر مؤمنی با اشاره به اینکه در مرزهای خروجی کشور از خروج زائران بدون گذرنامه و ویزا، به شدت جلوگیری می شود، می گوید: زائران باید پس از تهیه گذرنامه و ویزای معتبر در مرزها حضور یابند تا زمینه خروج سریع و راحت آنان از مرز فراهم گردد.

وی با بیان اینکه به خاطر نزدیکی مسیر ایلام به عتبات عالیات، بیشتر زائران مرز بین اللملی مهران را برای تردد انتخاب می نمایند، اظهار می دارد: علی رغم همه توصیه ها و اینکه در دو مرز خروجی دیگر( شلمچه و چزابه ) امکانات و مسیرهای ریلی، دریایی، زمینی و هوایی بیشتری وجود دارد، باز هم اشتیاق و رغبت زائران برای عبور از مرز مهران بیش از گذشته است.

جانشین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه همایش عظیم اربعین، بزرگترین نمایش قدرت جهان اسلام و جهان تشیع است، می افزاید: همه زائران بایستی بر اساس تعیین و توزیعی که از سوی متولیان امر برای خروج از مرز، لحاظ گردیده و در گذرنامه ها نیز قید شده است، به مرزهای مورد نظر سفر نمایند و پس از بازگشت از عراق، باز هم باید از همان مرز خروجی، به کشور باز گردند.

سردار اسکندر مؤمنی بیان می دارد: اگر تعادل و توزیع زائران در هر سه مرز صورت گیرد، بدون شک مشکلات سال های قبل مرتفع خواهند شد.

اقدامات حوزه راه در مسیر مهران ستودنی است!  

رئیس پلیس راهور کشور هم در مرز مهران به خبرنگار ما می گوید: اقدامات بسیار خوبی در حوزه راه در مسیر ایلام به مهران انجام گرفته که شایسته تقدیر و تشکر است.

سردار تقی مهری با بیان اینکه خدمات مردم استان ایلام بویژه اهالی شهرستان مهران، شایسته تقدیر و تشکر است، اظهار می دارد: وضعیت استقبال از زائرین عتبات عالیات در مرز بین المللی مهران نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به تأکیدات مراجع عظام تقلید مبنی بر اینکه زیارت فقط به روز اربعین ختم نمی شود، می افزاید: با توجه به ازدحام جمعیت، مردم و زائران عزیز بایستی سفر خود را مدیریت کنند و قبل از روز اربعین سفر خود را آغاز و به اتمام برسانند.

رئیس پلیس راهور کشور با بیان اینکه تلاش ها و اقدامات بسیار خوبی از سوی مسئولان ارشد استانی و کشوری در مسیر ایلام به مهران صورت گرفته است، بیان می دارد: برای کاهش ترافیک در مسیر پل کنجانچم، اقدامات خوب و کنار گذر مناسبی ایجاد شده است.

سردار تقی مهری به ایجاد پارکینگ برکت و آسفالت کمربند جنوبی مهران اشاره می کند و یادآور می شود: امیدواریم در سالهای آینده با ایجاد و تکمیل کمربند غربی و شرقی شهر مهران، شاهد چهار خطه شدن مسیر ایلام به مهران نیز باشیم.

وی با بیان اینکه سازماندهی و ساماندهی اماکن خدمات رسان، موکب ها و پارکینگ ها، نقش بسزایی در کاهش بار ترافیکی مسیرهای مواصلاتی به مهران دارد، خاطر نشان می سازد: امیدواریم امسال همایش بزرگ اربعین را بهتراز سنوات گذشته برگزار نماییم.

رئیس پلیس راهور کشور با اشاره به اینکه رعایت نظم، مقررات و دستورات انتظامی و ترافیکی باید سرلوحه کار زائران و رانندگان قرار گیرد، تصریح می کند: اولین توصیه ام به رانندگان مسیر عتبات عالیات این است که وسیله نقلیه خود را ابتدا مجهز و سپس اقدام به سفر نمایند.

سردار تقی مهری با بیان اینکه راه های مواصلاتی استان ایلام کوهستانی است، تأکید می کند: ضرورت دارد که رانندگان، زائران و مسافران به تذکرات پلیس توجه و دقت داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه داشتن صبر وحوصله و رعایت قوانین و مقررات، زمینه ساز سفری امن و بی خطر خواهد بود، اظهار می دارد: امید است که رانندگان عزیز به محض احساس خستگی و خواب آلودگی، اندکی استراحت نمایند و سپس به راه خو ادامه دهند تا خدایی ناخواسته با مشکل مواجه نشوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.