در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی شبکه سه سیما ویژه برنامه‌های متعددی را برای پخش در نظر گرفته است.

ویژه برنامه‌های شبکه سه در اربعین حسینی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی ویژه برنامه های گروه  فرهنگ و معارف اسلامی و   اجتماعی شبکه سه سیما به شرح زیر معرفی می‌شود:

گروه فرهنگ و معارف اسلامی: 

**مخاطب خاص

برنامه «مخاطب خاص» با موضوع اربعین حسینی از شنبه 22 آبان به صورت زنده روانه آنتن شبکه سه سیما خواهد شد.

این برنامه در 10 قسمت 100 دقیقه‌ای به صورت زنده از کربلای معلی، بین الحرمین با محوریت پیاده‌روی اربعین، از شنبه 22 آبان مصادف با 12 صفر تا دوشنبه اول آذر به مدت 10 شب روی آنتن شبکه سه سیما  قرار می‌گیرد. کارشناسان این برنامه حجج اسلام سیدمحمد قائم مقامی و محمدرضا رنجبر هستند و اجرای برنامه بر عهده رسالت بوذری خواهد بود.

**قافله عشق  

این برنامه در 4 قسمت 30 دقیقه‌ای کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیما به تهیه‌کنندگی سیدحسین موسوی است. مستند روایی قافله عشق با موضوع زیارت اربعین با معرفت حسینی، سفر زیارتی نجف تا کربلا با پای پیاده زائران را در ایام اربعین حسینی به تصویر می‌کشد. نویسنده و کارگردانی این اثر را سعید خانبخش برعهده دارد.

**کربلا کمی دورتر

این برنامه در یک قسمت 40 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی محمد رسولی، مراسم عزاداری حسینی مسلمانان کشورهای ایران، لبنان، بحرین، عراق و عربستان در گوانجو چین را به تصویر می‌کشد. مصاحبه با مسلمانان اهل تسنن کشور چین و عرض ارادت به اهل بیت از بخش‌های دیگر این برنامه است.

**ادب حضور

این مستند به معرفی هیئت رزمندگان اسلامی قم می‌پردازد. در این مستند با حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی سخنران و حاج سید مهدی میرداماد  مداح  این  هیئت  درباره آدابی که انسان برای حضور در مجالس  عزاداری سید و سالار شهیدان باید رعایت کند،گفت‌وگو شده است. مجموعه مستند «ادب حضور» به تهیه‌کنندگی حسن محمدیان مفرد تهیه شده است.

**منظومه بیداری

منظومه بیداری عنوان برنامه‌ای است که در 2 قسمت 45 دقیقه‌ای تهیه شده است. قسمت اول این برنامه با حضور سرکار خانم علاسوند به بحث نقش زنان در پیام رسانی عاشورا  می پردازد و قسمت دوم  آن   نگاهی دارد به مهدویت عاشورا با حضور حجه الاسلام والمسلمین پور سید آقایی. اجرای این دو برنامه به ترتیب برعهده خانم رضایی و رسالت بوذری است

این برنامه کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه  با هدف نهادینه شدن فرهنگ عاشورایی  در جامعه تولید شده است.

**قدم  قدم به تو نزدیک می‌شویم

این برنامه به تهیه کنندگی میرکیوان خلیل پور در 6 برنامه 30 دقیقه ای تولید شده است .این مجموعه مستند از مرز شلمچه شور و شوق زائرین  را به تصویر می‌کشد.

همچنین زائرین را در مسیر نجف، حرم حضرت علی (ع) تا کربلا معلی، حرم امام حسین (ع) همراهی و با آنها گفتگو کرده و آنها مکنونات قلبی خود را بیان کردند. در کنار موکب‌ها نیز با خادمین حسینی به گفت‌وگو نشسته و شور و شوق آنها را به تصویر کشیده‌ایم.

**سخنرانی و مداحی

سخنرانی‌های حجج اسلام سیدمهدی میرباقری، علیرضا پناهیان، ماندگاری، حسینی قمی و ... و مداحی حاج سعید حدادیان، علی انسانی، طاهری، رسولی، مطیعی و.. که در این ایام در موکب‌های از نجف تا کربلا هیئت رزمندگان اسلام برگزار می‌شود، پخش خواهد شد.

**سمت خدا

این برنامه تلویزیونی در پنجشنبه‌های ماه صفر با حضور حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان به موضوع اهمیت و ابعاد جهانی زیارت اربعین می‌پردازد. سمت خدا به تهیه‌کنندگی سیدعبدالمجید رکنی و با اجرای نجم الدین شریعتی پنجشنبه‌ها نیز از ساعت 13:30 روانه آنتن شبکه سه می‌شود.

گروه اجتماعی:

**خط سوم

گروه اجتماعی نیز با ویژه برنامه خط سوم به تهیه‌کنندگی میثم نورانی و کارگردانی نوید محمودی در 40 قسمت 45 دقیقه‌ای تا پایان ماه صفر  هر روز میزبان شخصیت‌های موفق در حوزه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی خواهد بود.  اجرای این برنامه  برعهده نیما رئیسی و آرش ظلی‌پور است. این برنامه هر روز به جز شنبه‌ها و جمعه‌ها ساعت 19:20 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.