قدس آنلاین- تبریز: شهردار هشترود میزان بدهی شهرداری را بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مشکلات شهر ریشه در چند سال اخیر ندارد و این مشکلات دیرینه است که امروز به ما ارث رسیده است .

بدهی ۲۰ میلیاردی شهرداری هشترود/ وارث مشکلات شدیم

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  اسلام عبدیلر در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان هشترود اظهار داشت: امروز شهرستان با مشکلات عدیده ای دست گریبان بوده و این مشکلات برای مردم محسوس است.

وی گفت: امروز با فرسودگی معابر، پیاده‌روها، جمع‌آوری نادرست زباله و دفن غیراصولی آن و نبود پارک و فضای سبز کافی روبه‌رو هستیم که نیاز به راهکار اساسی داریم.

عبدیلر با بیان اینکه عدم ثبات مدیریت شهرداری باعث شده هیچ گونه سرمایه‌گذار حاضر به سرمایه‌گذاری در هشترود نباشد، افزود: با ثبات مدیریت شهرداری و همدلی و وفاق توان سرمایه‌گذاران را به این شهر آورد.

شهردار هشترود خواستار پیش قدم  شدن خود مردم برای آبادانی شهر را شد و افزود: امروز هر شهری مثل هشترود آبادتر از اینجاست زیرا خود مردم در آبادانی شهر نقش به سزایی داشته‌اند.

وی خواستار مدیریت زمین‌های دولتی را به شهرداری شد و گفت: مدیریت زمین برای ساخت و سازها باید در اختیار شهرداری باشد تا به تعاونی‌ها زمین دهد و این نوعی منبع در آمد برای شهرداری است.

شهردار هشترود گفت: دولت اگر می‌خواهد از محل عوارض به شهرداری‌ها کمک کند باید به شهرهای کوچک مثل هشترود توجه زیادی بکند.

وی گفت: مردم اگر همکاری کنند و در مسائل شهری مساعدت کنند شهرداری آماده ارائه خدمات به مردم است.

عبدیلر افزود: شهرداری در ۷ ماهه گذشته پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در آمد مردمی، سه میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال از طریق دارایی و دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان و پنج میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال نیز از وزارت کشور درآمد داشته است.

وی گفت: قرار بود از محل جرایم رانندکی نیز یک میلیارد ریال به شهرداری کمک مالی شود که تاکنون این مبلغ محقق نیافته است.

شهردار هشترود خاطرنشان کرد: در دو سال مدیریت شهرداری بی‌جهت به کسی قول نداده‌ایم و کسی را گول نزده‌ایم و میزان بدهی‌های شهرداری را افزایش نداده‌ایم.

عبدیلر میزان بدهی شهرداری را بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از محل عوارض سطح شهر از مردم ۳۰  میلیارد ریال و از ادارات شهرستان نیز ۳۰ میلیارد ریال طلب داریم.

وی از ایجاد شعبه مجازی بانک شهر در هسترود خبر داد و گفت: پس از افتتاح این شعبه بدهکاران به شهرداری می توانند از این بانک وام برای تسویه حساب بدهی خود بگیرند و مطالبات خود را به شهرداری وصول کنند.

عبدیلر گفت: با پنج رای شورا که اجماع کرده بودند شهردار شدم و تا آخرین روز نیز با تمام توان خود برای شهر کار خواهم کرد.

وی ادامه داد: کسی را برای شهردار ماندنم تهدید نکرده‌ام و تمام مصوبات شورا را اجرا کرده‌ام و حاضر به جوابگویی به شورا و هر مسئولی هستم.

عبدیلر گفت: اگر هم به احتمال مصوبه‌ای از مصوبات شورا را اجرا نکرده‌ام حتما وجه قانونی نداشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.