قدس آنلاین- ایلام: استاندار ایلام در پنجمین سوگواره شعر کردی عاشورایی ( شین ) گفت:باید با استفاده از فرصت به دست آمده، برنامه‌های فرهنگی مناسبی برای زائران اربعین برگزار نمود.

نقش مهم شاعران در زنده نگه داشتن حماسه عاشورا

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، محمد رضا مروارید با بیان اینکه شعر در تاریخ همه‌ ملت ‌ها نقش اساسی داشته است، اظهار داشت: شاعران در زنده نگه داشتن حماسه عاشورا نقشی مهم و بی بدیل دارند.

وی با اشاره به اینکه از زمان پیامبر(ص) شعر و شعرخوانی از جایگاه والایی برخوردار بوده است، افزود: پیامبر اعظم از برخی از شاعران به نیکی یاد کرده، که این اهمیت شعر و شعرخوانی را می رساند.

استاندار ایلام با بیان اینکه شعار اربعین امسال( انی احامی ابدا عن دینی )، بخشی از رجزخوانی دلاور مردانه‌  منتسب به حضرت ابوالفضل(ع) است، یادآور شد: بسیاری از علمای اسلام مانند امام خمینی(ره) برای شعر اهمیت ویژه‌ای قائل بودند و خود نیز اشعار ماندگاری را به یادگار گذاشته‌اند.

محمدرضا مروارید با اشاره به اینکه نقش شعر در دوران دفاع مقدس بسیار پر رنگ بوده است، بیان داشت: هنوز لحن زیبای صادق آهنگران برای همه‌ی ما لذت‌ بخش و خاطره ‌انگیز است که از تأثیرگذاری شعر حکایت دارد.

وی با بیان اینکه شعر ایلام و مخصوصاً شعر آیینی پس از 30 سال رشد خوبی داشته است، خاطر نشان ساخت: نکته‌ مبارک‌ و قابل‌ تأمل این است که مداحان این شعرها را می‌خوانند و مردم هم از آنان بهره‌ مند می‌شوند.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه شعر آیینی در اعتلای اعتقادات مردم نقش ویژه‌ای دارد، یادآور شد: امیدواریم همچنان این هنر متعالی در بالا بردن شور و شعور جامعه مؤثر باشد.

استاندار ایلام به میزبانی  مردم ایلام از زائران اربعین اشاره و تأکید کرد: باید از این فرصت استفاده و در طول مسیر برای محبان و مشتاقان اهل‌بیت برنامه‌های مختلفی برگزار کرد.

گفتنی است در این سوگواره از کتاب" هروله تا عرش نوشته خداداد ابراهیمی "  با حضور استاندار ایلام رونمایی و همچنین شاعران استان ایلام اشعار خود را در وصف اباعبداله الحسین(ع) و یارانش به زبان کردی قرائت کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.