قدس آنلاین: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شوای اسلامی گفت: دشمنان با تمام توان برای نابودی فرهنگ اسلامی تلاش می‌کنند و به فرموده مقام معظم رهبری باید برنامه‌ریزی دقیق در حوزه فرهنگی صورت گیرد.

دشمنان با تمام توان برای نابودی فرهنگ اسلامی تلاش می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در مراسم تکریم مقام کتابداران و ترویج فرهنگ کتابخوانی اظهار داشت: دشمنان بعد از اینکه متوجه شدند با جنگ سخت نمی‌توانند در مقابل ایران بایستند جنگ نرم را آغاز کردند، عده‌ای در ابتدا تهاجم فرهنگی را جدی نمی‌گرفتند و فکر می‌کردند توهم است اما واقعیت این است که دشمنان مسیر خود را بسیار خوب می‌دانند و در مسائل فرهنگی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عمق برنامه‌ریزی دشمنان در مسائل فرهنگی به حدی است که از تهاجم گذشته و به ناتو فرهنگی رسیده، همچنین خداوند به انسان‌ها وظیفه اجرای خواسته‌هایش را داده و این توان را در انسان دیده بنابراین باید تمام تلاش خود را در مسائل فرهنگی انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه از نظر فرهنگی در وضعیت سخت و دشواری هستیم، افزود: دشمنان با تمام توان برای نابودی فرهنگ اسلامی تلاش می‌کنند و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، حاشیه‌نشینی و مسائل اخلاقی ریشه فرهنگی دارند و با تأکیدات مقام معظم رهبری باید برنامه‌ریزی دقیق در حوزه فرهنگی صورت گیرد.

پژمانفر با بیان اینکه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه سنت دیرینه بوده، خاطرنشان کرد:  با قرار دادن کتاب در سبد زندگی مردم و توسعه فرهنگ کتابخوانی می‌توانیم بسیاری از مسائل را حل کنیم زیرا امروزه شاهد تقابل فرهنگی هستیم، همچنین یکی از افسران خط مقدم در جنگ نرم کسانی هستند که در زمینه کتاب فعالیت دارند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالیت در عرصه کتاب راهی برای انسان‌سازی و تربیت است، گفت: سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگی بسیار محدود است اما تلاش‌های مردمی می‌تواند حداقل‌ها را به حداکثرها برساند، همچنین باید توجه ویژه به کتاب‌هایی که دارای آسیب‌های مختلف هستند داشت تا از انتشار آنها جلوگیری شود.

وی در ارتباط با نقش کتابداران در جامعه عنوان کرد: کتابداران هدایتگران مردم هستند تا کتاب‌های مناسب را بخوانند و حیات معنوی جامعه در گرو همین هدایت‌ها است، مشکلات زیادی در تأمین اعتبارات وجود دارد اما در برنامه ششم سعی در ایجاد وضعیت بهتری در این حوزه داریم ولی نباید تا آن زمان غفلت کنیم.

پژمانفر گفت: برای مقابله با جریان‌های فرهنگی باید از توانمندی‌های فرهنگی خود استفاده کنیم نه به صورت امنیتی، همچنین در مجلس در حال تلاش برای توسعه زیر ساخت‌های فرهنگی هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.