یک پایگاه تحلیلی آمریکایی در گزارشی به پنج دلیل اصلی پرداخت که به دونالد ترامپ کمک کرد تا علیرغم بی‌تجربگی سیاسی، در انتخابات ریاست جمهوری هیلاری کلینتون را شکست دهد.

دلایل پیروزی ترامپ و شکست کلینتون چیست؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، پایگاه اینترنتی «مارکت واچ» در گزارشی به 5 دلیل پیروزی غیرمنتظره «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 اشاره کرد.

از نکات جالب توجه این گزارش، شمارش برعکس دلایل 5 گانه شکست هیلاری کلینتون و پیروزی دونالد ترامپ است.

سفیدپوستان فاقد تحصیلات عالیه

5. سفیدپوستانی که فاقد مدرک دانشگاهی بودند، در انتخابات شرکت کردند و بقیه مشارکت چندانی نداشتند. مشارکت طبقه کارگران سفیدپوست آمریکا در مناطق حومه چشمگیر بود و همین مسئله راهی را برای ترامپ به وجود آورد تا حتی در مناطقی که در سال 2012 از اوباما حمایت کرده بودند، حمایت بیشتری به دست آورد. مناطق حومه‌ای چون «ماکومب» در ایالت میشیگان، قشر زیادی از طبقه متوسط جامعه در حومه دیترویت، در سال 2012 از اوباما حمایت کردند و ترامپ در انتخابات امسال، به راحتی توانست در این مناطق 53.6 درصد از حمایت مردمی را کسب کند و «هیلاری کلینتون» تنها حمایت 42.1 درصد را به دست آورد. 72 درصد از سفیدپوستانی که فاقد مدرک دانشگاهی بودند، به نفع ترامپ رأی دادند.

بنا بر گزارش این پایگاه، مشارکت سیاهپوستان آمریکایی در انتخابات سال جاری میلادی در مقایسه با انتخابات سال 2012 کمتر بود و این، یکی از دلایلی است که کلینتون در «فلوریدا» و «پنسیلوانیا» متحمل شکست شد.

بی رحمی سیاسی ترامپ

4. بی‌رحمی سیاسی ترامپ و استفاده از القاب تحقیرکننده برای دیگر نامزدهای انتخاباتی همچون «جب کم انرژی»(خطاب به جب بوش)، «مارکو کوچولو» برای مارکو روبیو و «هیلاری حقه باز»، یکی از دلایل پیروزی ترامپ در انتخابات بود. وی تمامی قوانین سیاسی را از طریق حملات شخصی به دیگران، زیر پا گذاشت و به ندرت عذرخواهی می‌کرد. اینگونه رفتارها برای نیمی از رأی‌دهندگان آمریکا جذاب بود، کسانی که از سیاستمدارانی خسته شده بودند که ظاهراً خوب حرف می‌زدند اما به وعده‌های خود پایبند نبودند.

جیمز کومی رئیس اف‌بی‌ای

3. مداخلات اخیر «جیمز کومی» مدیر «اف بی آی» در هفته‌های پایانی مبارزات انتخاباتی آمریکا کمک زیادی به پیروزی ترامپ کرد. وی در نامه‌ای به کنگره، جزئیاتی از تحقیقات پلیس فدرال آمریکا درباره ایمیل‌های تازه پیدا شده مربوط به استفاده کلینتون از سرور شخصی‌اش را فاش کرد و همین مسئله رقابت انتخاباتی میان کلینتون و «دونالد ترامپ» را آشفته کرد. علیرغم آنکه یکشنبه هفته گذشته، اف‌بی‌آی کلینتون را از اتهامات مبرا کرد اما ضربه‌ای که به وی وارد کرد همچنان به قوت خود باقی ماند.

هیلاری، بیل و بنیاد کلینتون

2. برخی اسناد فاش شده نشان داد که هیلاری کلینتون پس از استعفا از وزارت خارجه آمریکا به سخنرانی‌های متعددی در جمع شرکت‌های امنیتی، بانک‌ها و دیگر نهادهای مالی پرداخته و بابت هر سخنرانی 225 هزار دلار دریافت می‌کرده است. قضیه ایمیل‌های فاش شده کلینتون موجب شد که نقاط منفی وی برجسته‌تر شده و خشونت‌های ترامپ و القابی که برای کلینتون به کار می‌رفت برای حامیانش مورد پذیرش شود.

شورش ترامپ علیه نخبگان

1. شورش ترامپ علیه نخبگان و جهانی شدن: این خود مسئله بزرگی است که چطور ترامپ میلیاردر خود را یک فرد مردمی معرفی کرد و علیه جهانی شدن، باز کردن مرزها و یک جهان نولیبرال سخنرانی و از  خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا حمایت کرد. از نظر او تجارت‌ آزاد، مهاجرت و تغییرات تکنولوژیکی برای همه فایده ندارد و خیلی افراد نادیده گرفته می‌شوند و سیاستمداران توجه اندکی به افرادی که نادیده گرفته می‌شوند، می‌کنند و به آنها چندان گوش نمی‌دهند و در واقع این دلیل پیروزی ترامپ بود. مهم نیست که تا چه اندازه او انسان بدی بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.