قدس آنلاین- تبریز: وزیر کشور گفت: ملت ایران در مدت 38 سال حوادث و مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته‌اند که هر کدام می‌توانست بن‌بست عظیمی باشد که با توکل به خدا توانستیم همه بن‌بست‌ها را بشکینم.

ایران با اراده مردمانش قادر است معضلات اقتصادی را پشت سر بگذارد/ همه بن بست‌ها را شکسته‌ایم

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، عبدالرضا رحمانی فضلی  در مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه فناوری‌های نوین تبریز اظهار داشت: علم برای صلح و توسعه است و اگر امروز شاهد تغییرات تکنولوژی و بهبود مستمر وضعیت هستیم همه را مدیون علم می‌دانیم.

وی با بیان اینکه پدیده‌های عالم هستی و طبیعت و انسان دو ویژگی مهم و لایتناهی و متغیر بودن را دارا هستند، افزود: منبع تغییر و تحول خداوند متعال است اما این دو ویژگی را در همه موجودات عالم هستی گذاشته است و در هر کدام از اجزای طبیعت که نگاه کنیم این دو عنصر خودنمایی می‌کنند.

وزیر کشور ابراز داشت: همه پدیده‌ها زمان‌پذیر و مکان‌پذیر هستند و انسان در راس عالم هستی قرار می‌گیرد که به خاطر عقلانیت و است و رابطه بین این دو عنصر انسانی طبیعت نیز لایتناهی و متغیر است؛ بر اساس همین مسأله به دنبال کشف پدیده‌های جدید، شرایط نو، فلسفه و نظریه‌های جدید هستیم و انسان با توجه به قدرتی که دارد توفیق کشف این رابطه‌ها را هم دارد.

این مسؤول تصریح کرد: همه انسان‌ها را خداوند مجهز به علم کرده و عالمان منشاء نور و هدایت هستند؛ بر این اساس باید عقل و علم خود را تقویت کنیم و برای افزایش بهره‌وری و تنظیم روابط صحیح و خدمت به انسان تلاش کنیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه هیچ بن‌بستی در عالم هستی وجود ندارد و به قدری قدرت انسان زیاد است که معنی بن بست پوچ است و ما می‌توانیم بگوییم انسان‌ها به بن بست می‌رسند نه اینکه خلقت دارای بن‌بست باشند، افزود: ملت ایران در مدت 38 سال حوادث و مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته‌اند که هر کدام می‌توانست بن‌بست عظیمی باشد که با توکل به خدا توانستیم همه بن‌بست‌ها را بشکنیم.

وی اذعان داشت: امروز که بحث اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری و هدف همه مسؤولان است، همه باید همت کنیم این موضوع را به عنوان یک امر واجب و تکلیف دستور کار خود قرار دهیم؛ ما همه امکانات را برای رشد و توسعه شتابان داریم، از نظر منابع طبیعی و نیروی انسانی و تلاش و انگیزه زبانزد خاص و عام هستیم و همه باید تلاش کنیم این امر محقق شود.

وزیر کشور یادآور شد: ارائه این همه طرح در این نمایشگاه نشان دهنده اراده، انگیزه و ایمان مردم آذربایجان است.

رحمانی فضلی گفت: دنیای اسلام شرایطی دارد که ما را نیازمند می‌سازد قدرت را به عنوان سرلوحه اصلی این کشورها در دستور کار قرار دهیم و ایران باید برای اداره امور همه کشورهای اسلامی باید الگو داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.