قدس آنلاین/ علیرضا نیک: محمد علی بهمنی می‌گوید شعر خودش یک صافی استکه برشی از احساسات و زندگی آدم‌ها را نشان دهد، حالا اگر عده‌ای می‌خواهند شعر ضعیف بخوانند که ما نمی‌توانیم مقابلشان بایستیم.

نگران شعر نباشید!

شاعرنامی کشورمان که میهمان ویژه قدس در نمایشگاه مطبوعات بود درباره درباره تأثیر فضا مجازی بر روی سلایق مردم و بوجود آمدن سبک متفاوتی از شعر گفت: این دسته از سروده‌ها که برخی آنرا شعر می‌نامندحتی در حدی نیستند که حتی ما بخواهیم وقت بگذاریم و در موردش صحبت کنیم و دغدغه داشته باشیم.

محمد علی بهمنی اضافه کرد: ماهیت شعر برای فرداها است پس به صورت خودکار تکلیف اینگونه شعرها روشن است و خودشان غربال می‌شوند. اگر شعری ضعیف باشد که اصلا در آینده حرفیاز آن زده نمی‌شود. مگر در قرن‌های گذشته شعرهای ضعیف نبوده؟ تنها چند شاعر خوب برای ما به یادگار ماندند. پس خیالتان راحت باشد و دل شوره نداشته باشید که این دسته از شعرها دچار خودمرگی خواهند شد.

وی درخصوص نسل جوان شاعرهایی که وارد حوزه ادبیات شده‌اند هماظهار داشت: به نظر من نسل جوانان شاعر واقعاً امیدوارکننده‌اند چون دریچه‌هایی را در این حوزه باز کردند که تا به امروز دیده نشده بود. حالا شاید شما از منظره مقابل دریچه لذت نبرید ولی صرف گشودن دریچه‌های جدید ارزشمند است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.