قدس آنلاین: سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد گفت: حماسه اربعین امسال برای تمامی امت های اسلامی به ویژه ملت ایران که از به دلیل بی کفایتی آل سعود خائن از حج تمتع محروم شدند متفاوت تر از سال های گذشته است.

حماسه اربعین امسال متفاوت تر از سال های گذشته است
به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام علی رضایی تهرانی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد گفت: در آستانه اربعین حسینی هستیم و در این ایام حماسه عاشقان حسینی از سراسر جهان اسلام در حال ثبت است، جمعی از زائران پیاده حسینی ایرانی و غیرایرانی در نمازهای جمعه امروز حاضر هستند و حاضران در مشهد با عطر و بوی رضوی به کربلای معلی اعزام می شوند.
وی افزود: امام حسین(ع) فرمودند من قیام کردم تا سنت جدم را تکمیل کنم و برای اصلاح امت تا مرز دادن جان رفتند؛ جان امام بسیار عزیز است، چون امام قلب جامعه است و طبق آموزه امام هادی(ع) که در زیارت جامعه کبیره آمده است انسان باید همه چیز خود را فدای امامش کند.
سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد ادامه داد: امام حسین(ع) فرمودند خطر فساد تا مرز نابودی اسلام هویت مردم و جامعه اسلامی را تهدید می کرد و اگر این اصلاحیه در کربلا مدفون می شد از بین می رفت و آن حضرت پا به پای نهضت وسیله را فراهم کردند تا نهضت در کربلا تحریف، توجیح و گم نمی شد.
رضایی تهرانی با بیان اینکه امام حسین(ع) تبلیغ نهضت و امام سجاد(ع) ترویج نهضت را عهده دار بودند، تصریح کرد: حضرت سیدالشهداء(ع) ضرورت همراهی خانواده را هم در این مسیر تبیین کردند که قطعا بی برنامه و بی حساب و کتاب نبوده است، زیرا قرار بود که در این حرکت یک حماسه تاریخی به ثبت برسد.
وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) می دانند که دشمن سر می برد تا فریاد را خاموش کند، تاکید کرد: ایشان با خانواده آمدند و دشمن آنها را ‌نشناخت و اعضای خانواده در طول نهضت کمک بزرگی کردند و پس از عاشورا پرچم را از کربلا به شام بردند.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ۴۰ منزل از کربلا تا شام رفتند و سال ها بعد خیلی ها در همین مسیر گفتند کاروانی از این مسیر آمده که سر امام حسین(ع) را آورده اند و این کاروان ابلاغ و به نمایش گذاشتن نهضت را که دو کار اساسی بود داشتند.
رضایی تهرانی با بیان اینکه حضرت زینب کبری(س) فرمودند هیچگاه از دشمن نترسید و فریادهای ایشان در مقابل ابن زیاد و یزید ملعون نمونه ای از این شهامت و شجاعت است، گفت: آن حضرت آنچنان در مقابل ابن زیاد ملعون خروش برآوردند که آن ملعون دستور داد زینب را بکشید و آنان که اسیر بودند دشمن را ذلیل کردند.
وی بت اشاره به اینکه کربلا درس های زیادی دارند و مقاومت امت در برابر فشارهای دشمن بزرگترین درس است و امام راحل(ره) هم بر این مهم تاکید داشتند، افزود: تحولات زیادی در طول راه بود و در شام نیز کاخ یزید شکسته شد، چیزی که سبب تثبیت و ماندگاری نهضت حسینی شد.
سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد بیان کرد: اربعین قیامی برای ثبت این پیروزی بزرگ بود و امام سجاد(ع) فرمودند در شرایط سختی که قرار داشتیم مراقب بودیم تا فرزندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نشکنند و در چنین موقعیتی دشمن را شکستیم.
رضایی تهرانی با تاکید بر اینکه دشمن در پی حذف توحید بود و معاویه گفت می خواهم نام رسول خدا(ص) را دفن کنم و امام حسین(ع) توحید و این نام مبارک را تثبیت کردند، گفت: دشمن به دنبال حذف اسلام بود و همه‌چیز را انکار کرد و امام حسین(ع) فرمودند ما به دنبال ثبت اسلام ناب محمدی(ص) بودیم و امروز به راحتی می توانیم قضاوت کنیم که در این مبارزه چه کسی پیروز شده است و قطعا در این نبرد امام حسین(ع) بر یزید غلبه کردند.
وی حماسه اربعین امسال را ویژه تر از سالیان گذشته دانست و افزود: اربعین روز تجدید بیعت با حضرت سیدالشهداء(ع)، حضرت زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) است و امام حسن عسکری(ع) فرمودند حاضران در اربعین جایگاه ویژه ای دارند و حماسه اربعین امسال برای تمامی امت های اسلامی به ویژه ملت ایران که از به دلیل بی کفایتی آل سعود خائن از حج تمتع محروم شدند متفاوت تر از سال های گذشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.