قدس آنلاین- بیرجند: امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه دولت پاسخگوی وعده‌هایی استانی اش باشد، بیان داشت: باید وعده‌های دولت در استانها محقق شود.

 وعده‌های دولت در استانها محقق شود/قانون اساسی بر محور ولایت است و باید به درستی در کشور اجرا شود

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان در جمع مردم نمازگزار اظهار داشت: صادق بودن یکی از شاخصه‌هایی است که مومن باید در جامعه آن را دنبال کند.

وی بابیان اینکه انسان قدرتمند حرص دنیاطلبی، جمع مال او را به دروغ وا می‌دارد، افزود: حق استوار بوده ونظام عالم بر صداقت است و هیچگاه دروغ در دین اسلام جا ندارد.

امام جمعه شهرستان بیرجند گفت: آمدن به نماز جمعه و دیگر برنامه‌های دینی باید تأثیر زیادی بر ما داشته باشد فردی که در نماز جمعه سالها حضور دارد، نباید به راحتی دروغ بگوید و اگر می‌خواهیم به جایی برسیم باید دروغ خود حذف کنیم.

رضایی بیرجندی با اشاره به مناسبت‌های هفته افزود: 23 آبان ماه روز حمایت از بیماران کلیوی و 24  آبان ماه روز دیابت را گرامی داشته و باید ساده زندگی کنیم و از مواد شیمیایی کمتر استفاده کرده تا دچار بیماری نشویم.

وی با انتقاد از اینکه امروز زمین که مادر طبیعت است همه جا را آسفالت کردند و آن طور که باید نمی‌توانیم از زمین استفاده کنیم اظهار داشت: ما را از زمین جدا کردند جاهایی که نیاز به آسفالت است آسفالت آن مشکلی ندارد اما بیشتر مریضی‌ها برای این است که ما را از زمین که مادر اصلی ما است جدا کردند.

امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه سالروز تصویب  قانون اساسی از دیگر مناسبت‌های هفته است گفت: قانون اساسی بر محور ولایت است و این قانون زیباترین قانون است و همه باید تلاش کنیم تا این قانون به درستی در کشور اجرا شود زیرا قانون اساسی محصول خون شهدا است و باید آن را که محور اصلی آن ولایت فقیه است را در جامعه گسترش دهیم.

رضایی بیرجندی با انتقاد از اینکه گاهی در جامعه با تهمت هایی که نسبت به افراد می‌زنیم  افراد را تخریب می‌کنیم افزود: این روزها در کشور توسط افراد بدون مدرک تهمت زیادی زده می‌شود برای فردی که در طول زندگی خود با قرآن همراه بوده هم تهمت زده شده ودر فضای مجازی  پخش شده است نباید با این رفتار جان جامعه را آلوده کنیم.

وی اظهار داشت:کتاب محصول اندیشه ما است باید وقت خود را صرف مطالعه کردن کنیم  تا اطلاعات وآگاهی مفید ما افزایش یابد و از دیگر مناسبتهای هفته سالروز آزاد سازی سوسنگرد است این روز را هم گرامی می‌داریم.

امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به انتخابات در کشور آمریکا گفت: انتخابات آمریکا هم بعد از ماه‌ها کشمکش تمام شد وفردی سرمایه‌دار رای آورد فردی که هیچ مبنایی نداشته و در نخستین روزهای کاری خود با مسئولان اسرائیل دیدار می‌کند مردم این کشور به‌زودی می‌فهمند که چه آسیبی برای آنها وارد شده است و انتخاب ترامپ برای ما تأثیری ندارد.

رضایی بیرجندی با بیان اینکه فقر در جامعه باید از بین برود افزود:افرادی که ثروت دارند، این ثروت آنها ابزاری برای رسیدن به کمال است باید کمک کنند تا فقیری در جامعه نباشد.

وی اظهار داشت: تحقیر و تهمت در جامعه کار درستی نیست درست است در کشور نقدهای زیادی وجود دارد اما این نقدها نباید سبب تخریب فرد ویا افرادی شود و مقام معظم رهبری اعلام کردند آحاد جامعه باید با یکدیگر وحدت داشته و تخریب نباشد تا مردم ومسئولان نسبت به هم اعتماد داشته باشند.

امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه نگذاریم دشمن از نقطعه ضعف ما استفاده کند، گفت:بنده در رابطه با سه وزیر پیشنهادی شناختی نداشتم اما می‌دانم که بخش زیادی از مجلس را افراد انقلابی تشکیل داده و اگر این وزرا را انتخاب کردند آنها به دولت فرصتی داده و نخواستند وضعیت دوقطبی ایجاد شود.

رضایی بیرجندی با بیان اینکه اگر دنیا هم بر فتنه‌گران رای دهد ما آن را قبول نداریم افزود: باید با دولت با مهربانی رفتار کنیم مجلس و دولت را با سخنان خود بیرون نیندازیم باید با مجلس و دولت همراهی کنیم اگر در رابط با سه وزیر مجلس با دولت تعامل کرده است از دوقطبی شدن جلوگیری کرده و اصل این موضوع کار خوبی بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.