سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: غرب از حوادث منجر به کشتار انسان ها در عراق و سوریه برای اهداف تبلیغاتی به ویژه طرح ادعاهای دروغ ضدروسی استفاده غیراخلاقی و غیرسازنده می کند.

غرب از کشتارها در عراق و سوریه استفاده غیراخلاقی می کند

ه گزارش ایرنا، وزیر خارجه روسیه با تاکید بر لزوم همکاری هر چه بیشتر بین المللی برای مبارزه با تروریسم در خاورمیانه، اظهار کرد: تلاش برای استفاده از رویدادهای اندوهبار انسانی برای دستیابی به امتیازهای سیاسی را غیراخلاقی می دانیم.
پایگاه خبری وزارت خارجه روسیه روز جمعه به نقل از سخنان وی نوشت: این تلاش ها متاسفانه در مورد رویدادهای خاورمیانه از جمله سوریه و عراق در حال انجام است که نمونه بارز کاربرد سیاست های معیارهای دوگانه به شمار می رود.
وزیر خارجه روسیه ادامه داد: اما در مورد آسیب های جانبی این اصطلاحی است که طرف های آمریکایی برای توصیف علت قربانی شدن غیرنظامیان در جریان اقدام های نظامی (خود) بکار می گیرند.
لاوروف همچنین اظهار کرد: وزارت دفاع روسیه بارها تاکید کرده که برای انجام حمله های هوایی ضدتروریستی در سوریه تمامی تدابیر لازم با هدف جلوگیری از قربانی شدن غیرنظامیان بکار گرفته می شود و حتی زمانی که متهم به انجام حمله به مراکز غیرنظامی می شویم، دریافت شواهد و مستندات را درخواست می کنیم.
وی در پایان گفت: موارد متعددی وجود دارد که کشورهای مختلف و سازمان های اجتماعی مدعی شدند بر اثر حمله های روسیه، تاسیسات غیرنظامی از جمله مدرسه و کودکستان نابود شده، ولی هیچ مدرک و شواهدی ارائه نکرده اند، اما با این وجود وزارت دفاع ثابت کرده که تمامی ادعاهای مطرح شده دروغ بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.