قدس آنلاین – ایلام: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: همزمان با ایام اربعین سالار شهیدان، بیش از یک هزار مبلغ روحانی از حوزه های علمیه سراسر کشور از طریق مرز مهران به عراق اعزام می شوند.

اعزام۱۰۰۰مبلغ روحانی به مسیرمهران، عراق

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، حجت الاسلام حسن شهیدی با بیان اینکه اعزام این مبلغان به عراق با هدف، تدابیر و هماهنگی از سوی استان بوده است، اظهار داشت: روحانیان اعزامی به عراق، جهت تبلیغ، پاسخگویی به مسائل شرعی، برپایی نماز جماعت در موکب های مسیر نجف تا کربلا مستقر خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه اعزام این مبلغان به عراق از روز پنج شنبه در مرز مهران، با حضور ۳۵۰ روحانی آغاز شده است، افزود: طی روزهای آتی نیز ۶۵۰ روحانی از طریق مرز مهران به موکب های نجف و کربلا اعزام خواهند شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با بیان اینکه با همکاری از سوی اداره اوقاف و امور خیریه سایر استان ها ۱۰ موکب برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی در مرز مهران راه اندازی شده است، یادآور شد: این موکب ها از سوی ادارات کل اوقاف و امورخیریه استان های اصفهان، قم، البرز، قزوین، کردستان، گلستان، لرستان، همدان، سمنان و خراسان شمالی و از محل موقوفات مرتبط با حضرت سید الشهدا (ع ) جهت پذیرایی از زائران اربعین در مرز مهران دایر شده اند.
حجت الاسلام حسن شهیدی خطر نشان ساخت: موکب های دایره شده از ۲۰ آبان تا ۱۰ آذر بصورت شبانه روزی آماده پذیرایی، اسکان موقت و خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.
وی با اشاره به اینکه مرز بین المللی مهران در ۹۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد، تصریح کرد: مرز مهران این روزها با تردد ۵۰ هزار زائر در روز به کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی تبدیل شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با بیان اینکه تردد زائران از مرز مهران فقط با گذرنامه و ویزای معتبر به کشور عراق امکان پذیراست، تأکید کرد: به هیچ عنوان به افرادی که این مدارک قانونی را نداشته باشند، اجازه خروج از مرز داده نمی شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.