تیم ملی والیبال بانوان ایران در رقابت های انتخابی جهان در کشور هند شرکت می کند.

بانوان والیبالیست ایران در مسابقات انتخابی جهان شرکت می کنند

به گزارش قدس آنلاین، هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زنان جهان سال 2018 با حضور 24 تیم به میزبانی ژاپن برگزار می شود.
تا کنون حضور سه تیم در این رقابت ها قطعی شده است. آمریکا به عنوان قهرمانی سال 2014، ژاپن میزبان سال 2018 و تیم ملی والیبال برزیل به عنوان قهرمان سال 2015 آمریکا جنوبی سه تیم تیم قطعی شده این رقابت ها هستند.
قاره آسیا علاوه بر میزبان چهار سهمیه دیگر در مسابقات والیبال قهرمانی جهان دارد که تیم ها بر اساس مسابقات انتخابی مشخص می شوند.
مسابقات انتخابی قاره آسیا در دو مرحله برگزار می شود که در مرحله نخست رقابت ها در پنج گروه پیگیری می شود و تیم های قهرمان این پنج گروه به همراه پنج تیم برتر قاره آسیا در مرحله نهایی در دو گروه به مصاف یکدیگر می روند.
در مرحله نخست و در گروه آسیای مرکزی چهار تیم از 26 آذرماه در کشور هند به مصاف یکدیگر می روند تا قهرمان این رقابت ها به مرحله دوم رقابت های انتخابی آسیا صعود کند.
تیم های ایران، مالدیو، سریلانکا و هند چهار تیم شرکت کننده در این رقابت ها هستند اما با توجه به وضعیت فدراسیون والیبال هند و اختلافات این فدراسیون با کنفدراسیون آسیا، احتمال تغییر میزبانی از این کشور نیز وجود دارد که فدراسیون والیبال ایران نیز درخواست میزبانی این رقابت ها را داده است.
زمان قطعی مسابقات مرحله دوم قاره آسیا نیز هنوز مشخص نشده است اما این مسابقات باید تا 23 مهرماه سال 96 به پایان رسیده باشد.

همچنین در حکمی از سوی محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، «نازلی علیایی باویل» به عنوان سرپرست تیم ملی والیبال بانوان ایران در رقابت های انتخابی جهان در کشور هند منصوب شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.