مقامات اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران اسنادی را در اختیار دارند که مشخص می‌کند که زمانی که سفارتخانه عربستان در ایران فعال بود آمار نیروهایی که در این سفارتخانه حضور داشتند قابل قبول نبود و نشان می‌داد که آنها به غیر از کار دیپلماتیک اقدامات جاسوسی نیز انجام می‌دادند.

ردپای آل سعود در چند ترور نافرجام در سیستان و بلوچستان/ سرنخ‌هایی از شیطنت آل سعود در تهران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، بیست و هفتم شهریور ماه امسال بود که محمد حسن آصفری عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، گفته بود: "مقامات اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران اسنادی را در اختیار دارند که مشخص می‌کند که زمانی که سفارتخانه عربستان در ایران فعال بود آمار نیروهایی که در این سفارتخانه حضور داشتند قابل قبول نبود و نشان می‌داد که آنها به غیر از کار دیپلماتیک اقدامات جاسوسی نیز انجام می‌دادند و اطلاعاتی را برای سازمان‌های جاسوسی به ویژه موساد تهیه می‌کردند که این موارد کاملا برای ما روشن بود".

سرلشکر سید یحیی صفوی مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا نیز روز دوشنبه هفته گذشته (18 آبان) در جریان یک نشست خبری گفته بود: بارزانی ها در شمال عراق اجازه می دهند کنسولگری سعودی ها به ضد انقلاب ایرانی سلاح دهد که ما در این خصوص به اقلیم کردستان عراق هشدار می‌دهیم.

در همین زمینه با ابوالفضل حسن بیکی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و مشاور سابق رئیس ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح، گفت‌وگویی را ترتیب داد که آن را در ادامه می خوانیم:

* آیا مشکلات داخلی و خارجی عربستان و قطع روابط این حکومت با جمهوری اسلامی ایران، سبب می شود که دیگر این رژیم در کشور ما دست به اقدامات خلاف منفعت ملی نزند؟

نباید فراموش کنیم که عربستان به تنهایی برای جمهوری اسلامی ایران عددی محسوب نمی شود؛ آنها در حال حاضر شرایط سخت و وخیمی را می گذرانند؛ کاهش شدید بودجه و درگیری های فرزندان فهد، عبدالله و سلمان نگرانی های حکومت آل سعود را بیش از گذشته کرده اما با این وجود باید گفت که آنها در بعضی از شهرهای مرزی جمهوری اسلامی ایران با به کار گرفتن نیروهای داخلی و نیروهای نفوذی و همچنین ارتباط مستقیم با دیگر کشورهای عربی یا کشورهایی که زیر سلطه آمریکا هستند، در حال ایفای نقش در جهت اهداف آمریکایی‌هاست.

عربستان سعودی هیچ زمانی از خباثت ها و خیانتهای خود علیه جمهوری اسلامی ایران دست برنداشته؛ در جاهای مختلف ما توانسته ایم از این خباثت‌های آنها اسناد گوناگونی را به دست آوریم؛ باید با صراحت اعلام کنیم که سعودی ها امروز از طریق سفارتخانه های دیگر کشورها در ایران، به اقداماتی در جهت خلاف منفعت ملی ما دست می زنند؛ متاسفانه امروز می بینیم که بعضی از سفارتخانه های عربی،‌ آفریقایی و اروپایی با عربستان سعودی همراه و همزبان هستند.

* وابستگان عربستانی در کدام استانهای کشور فعال هستند و چه اقداماتی را انجام می دهند؟

ما ردپای وابستگان به عربستان را در "استان خوزستان" روشن، شفاف و قوی می بینیم؛ وابستگان به سعودی ها در منطقه کردستان هم حضور کمی دارند البته کردهای ایرانی هیچ بهایی به عربستان و وهابیت نمی دهند؛ در منطقه سیستان و بلوچستان نیز وابستگان سعودی در حال انجام اقداماتی نظیر تقسیم پول تحت عناوین گوناگون هستند که البته این اقدامات آنها تأثیرات بسیار قلیلی دارد؛ در بعضی از مناطق تهران هم سرنخ هایی به دست آمده که نشان می دهد سعودی ها شیطنت هایی را انجام می دهند؛ هدف اصلی این کارهای آنان مقابله با اسلام، شیعه و جمهوری اسلامی است.

وابستگان حکومت عربستان در ایران برای آنکه در انجام اقدامات خرابکارانه خود موفق شوند و برای آنکه مورد پذیرش مردم قرار گیرند، در ابتدا از دریچه مذهب و مباحث فرهنگی وارد می شوند و فرهنگ وهابیت را میان جوانان و مردم مستضعف تبلیغ می کنند.

* علاوه بر تبلیغات فرهنگی و مذهبی، آیا ردپایی از اقدامات جنایتکارانه وابستگان عربستان در ایران طی ماههای گذشته وجود داشته است؟

از سوی دیگر ما در استان های خوزستان و سیستان و بلوچستان ردپای چند ترور نافرجام از سوی سعودی ها را مشاهده کردیم؛ همچنین تیمی که در گرمسار توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) منهدم شد و قرار بود که سه تن مواد انفجاری را در تهران منفجر کند همگی وابسته به عربستان سعودی بودند.

ظاهر آنها مذهبی، فرهنگی و تبلیغی بود ولی باطنشان بر اساس سازماندهی تروریست ها شکل گرفته بود؛ همه کسانی که در تهران و گرمسار دستگیر شدند با پول سعودی ها حمایت شده و در شهرهای موصل عراق و رقّه سوریه آموزش دیده اند.

* به جز عربستان سعودی کدام کشورها در جریان اقدامات خرابکارانه آنها در جمهوری اسلامی ایران هستند؟

سعودی ها تحت پوشش سازمان های موساد و سیا دست به اقدامات خرابکارانه می زنند؛ همانگونه که با کمک اسرائیل، گروهک های تکفیری را در سطح منطقه غرب آسیا ایجاد و حمایت کردند و از طرف دیگر با راه اندازی جنگ در یمن، اهداف توسعه طلبانه خود را دنبال کردند و با این حال به وضوح روند اضمحلال سیاست های خود را مشاهده می کنند؛ عربستانی ها سرباز آمریکایی ها هستند و چاره ای جز اطاعت از آنها ندارند.

* چندی پیش دادستان تهران در خصوص حضور افرادی از سفارتخانه های مختلف در پارتی های شبانه تهران سخن گفتند؛ آیا جمهوری اسلامی ایران می تواند این اقدامات را دنبال کرده و با آن برخورد کند؟

نیروهای امنیتی، انتظامی و قضایی جمهوری اسلامی ایران، برای پیگیری و رصد برنامه های اعضای سفارتخانه های مختلف در کشورمان که تحت عنوان جشن، شام کاری یا صبحانه کاری در محلی بیرون از سفارتخانه ها برگزار می شود می توانند با دست باز برای تحت پوشش قرار دادن اقدامات آنها وارد عمل شوند.

متاسفانه در این مواقع از سوی برخی از مقامات کشوری ما  کلماتی بر زبان رانده می شود که این کلمات می تواند برای نیروهای امنیتی کشور دلسردکننده باشد؛ گاهی اوقات برخی مقام های کشوری ما به جای آنکه در برابر مقام یا رابط خارجی که اعضای سفارتخانه وی در تهران مرتکب خطا شدند، موضع مقتدرانه داشته باشند، از واژه هایی مثل "ما رسیدگی می کنیم" یا "ما پیگیری می کنیم" استفاده می کنند؛ این مقامات کشوری ما با گفتن این سخنان به نوعی برای اعضای آن کشور که در سرزمین ما مرتکب خطا شده اند، نوعی حق قائل می شوند. 

ما به عنوان اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس باید در این زمینه همزبانی ایجاد کنیم و زمینه ای را فراهم آوریم که نیروهای امنیتی وظایف ذاتی خود را انجام دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.