۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷
کد خبر: 474663

یکی از فرماندهان 'الحشد الشعبی' اعلام کرد:سلاح ها و تجهیزاتی که از داعش در جریان عملیات آزادسازی موصل کشف شده ،حمایت ترکیه و عربستان از این گروه تروریستی را ثابت می کند.

اسناد حمایت ترکیه و عربستان از داعش

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، 'جواد الطلیباوی' امروز شنبه افزود که نیروهای الحشد الشعبی مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات داعش را در روستای 'عین الجحش' کشف کردند که حجم این تجهیزان نظامی و نوع آنها حمایت کشورهای ترکیه و عربستان از داعش در موصل را نشان می دهد.
وی افزود: این حجم سلاح و تجهیزات را نمی توان به صورت فردی خریداری و تهیه کرد و این نوع سلاح ها در میان نیروهای نظامی عراق متداول نیست و نوع آنها نشان می دهد که ترکیه و عربستان این کمک های نظامی را به داعش ارسال می کنند.
نیروهای نظامی عراق در روزهای گذشته یکی از بزرگترین انبارهای سلاح و تجهیزات نظامی متعلق به داعش را در بخش جنوب غربی استان نینوا شناسایی و ضبط کردند.
عراق عملیات گسترده آزادی این شهر از چنگ گروه تروریستی داعش را در 17 اکتبر (26 مهرماه) آغاز کرد و اکنون نیروهای ویژه ضد تروریسم، داعش را از بخش هایی از شهر موصل بیرون رانده اند.
با این حال، انتظار می رود هفته ها یا حتی ماهها زمان لازم باشد تا دومین شهر بزرگ عراق به طور کامل از اشغال تروریست ها آزاد شود.
داعش در سال 2014 با حمله به عراق مناطق وسیعی از این کشور را اشغال کرد، اما از آن زمان تاکنون نیروهای عراقی بخش های زیادی از مناطق اشغالی را آزاد کرده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.