قدس آنلاین: تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز ایران اسلامی پرچمدار عزت و کرامت انسانی در جهان است.

ایران اسلامی پرچمدار عزت و کرامت انسانی در جهان است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در مراسم اختتامیه سی و یکمین دوره جشنواره قرآن و عترت ضمن تشکر از مسئولان دانشگاه فرهنگیان برای میزبانی مناسب این دوره جشنواره، اظهار داشت: انسانیت انسان‌ها در پرتو تعلیم قرآن شکل می‌گیرد همچنین قرآن نیاز به تبیین و مفسر دارد و در پرتو ارتباط انسان با وحی و قرآن است که انسانیتش رقم می‌خورد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه انسان دو خلقت، جسم و جان دارد، عنوان کرد: هفت میلیارد انسان در کره زمین زندگی می‌کنند اما همه آنها انسان واقعی نیستند زیرا همه انسان‌ها کرامت ذاتی دارند اما کرامت اکتسابی آن است که در پرتو قرآن و عترت کسب می‌شود.

وی با بیان اینکه کریم کسی است که خداوند در وجود او حاکم است خاطرنشان کرد: در جامعه کنونی ایران اسلامی پرچمدار کرامت است و برخی افراد انسانیت انسان ها را خدشه دار می‌کنند، همچنین حضور آینده سازان کشور در فعالیت‌های قرآنی سبب افتخار است و براساس وعده الهی رتبه برتر و نردبان ترقی برای قاریان و حافظان قرآن حتمی است.

رئیسی بیان کرد: این جلسه مزین به نور قرآن و نور امام رضا(ع) است و حاضران در آن فهم، درک و حشر و نشر در قرآن دارد و امیدواریم که نور این جلسه در فضای علمی دانشگاهی کشور گسترش یابد. خداوند متعال به موجب رحمانیتش کتاب رسل عطانمود و انسانیت انسان در پرتو تعلیم قرآن شکل می‌گیرد.

وی گفت: هرکسی که به میزان ارتباط با خلیفه الله شکل مستخلف العقل بگیرد یک انسان عاقل است و کرامت ذاتی به عقل و فطرت است.

رئیسی تصریح کرد: اگر در مقابل شیطان درون و برون استقامت کردیم انسانی دارای کرامت هستیم و آنچه که باید با آن مبارزه کرد دشمنانی هستند که در عراق، یمن، بحرین و غیره اقداماتی شیطانی دارند و ایران اسلامی افتخار دارد که پرچم دار دفاع از کرامت انسانی و مبارزه با ظلم و زور است.

وی افزود: حاضران در این رقابت نورانی همه برنده هستند و هرکس که توفیق حضور در محضر قرآن را دارد و درس‌های قرآنی را در جامعه تبیین می‌کند یک برنده قرآنی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.