قدس آنلاین: مدیرعامل شرکت دانش بنیان نیرو نماد خراسان گفت: محصولات تولیدی این شرکت تماما جزو موارد مورد نیاز صنعت کشور است که بخش اعظمی از آن ها بدون در دسترس بودن نمونه خارجی و تنها با کار تحقیقاتی و استفاده از منابع محدود علمی بومی سازی شده اند که خود جلوگیری از خروج ارز را نیز در پی خواهد داشت.

 محصولات مورد نیاز حوزه صنعت توسط شرکت‌های دانش بنیان ساخته می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، محسن قدریان، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه،  اظهار کرد: شرکت نیرو نماد خراسان از شرکت های برتر دانش بنیان استان است که از حدود 5 سال پیش فعالیت های تحقیقاتی خود را آغاز کرده است و تا به امروز 23 محصول دانش بنیان کاربردی را عرضه کرده است .

وی افزود: محصولات تولیدی این شرکت تماما جزو موارد مورد نیاز صنعت کشور است که بخش اعظمی از آن ها بدون در دسترس بودن نمونه خارجی و تنها با کار تحقیقاتی و استفاده از منابع محدود علمی بومی سازی شده اند که خود جلوگیری از خروج ارز را نیز در پی خواهد داشت.

قدریان با اشاره به مشکلات اقتصادی از جمله بیکاری جوانان خاطر نشان کرد: در حال حاضر در شرکت دانش بنیان نیرو نماد خراسان 105 پرسنل بومی آقا و خانم فعالیت می کنند که 60 % این تعداد قشر تحصیل کرده کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا هستند .

مدیرعامل شرکت دانش بنیان نیرو نماد خراسان تصریح کرد: همچنین تاکنون تفاهم نامه هایی با دانشگاه تصمیم یار توس و دانشگاه آزاد قوچان امضا شده است که بر این اساس هم امکانات آزمایشگاهی دانشگاه در اختیار ما می باشد و هم امکانات نیرونماد خراسان در اختیار فضای علمی کشور است.

قدریان با اشاره به دستاوردهای این شرکت دانش بنیان در حوزه صادرات خاطر نشان کرد: صادرات دستگاه های تولیدی این شرکت به بیش از 15 کشور از جمله کانادا، نیجیریه، سوریه، تاجیکستان، عراق، افغانستان، پاکستان انجام می شود که ارز آوری برای کشور را نیز به دنبال دارد.

وی دلیل استقبال سایر کشورها از محصولات این کشور را بهینه سازی در زمینه های ابعاد،قیمت، مصرف و غیره  عنوان کرد و گفت: علاوه بر بهینه سازی های صورت گرفته، همواره رعایت استانداردهای زیست محیطی نیز جزو نکاتی می باشد که مشتریان برون مرزی این شرکت مد نظر قرار می دهند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان نیرو نماد خراسان ضمن اشاره به برخی موانع پیش روی این شرکت گفت: متاسفانه بازگشت مبالغ محصولات فروخته شده به صنایع همواره یکی از چالش های این مجموعه است و بارها پیش آمده است که محصول تولید گردیده است اما فرآیند پرداخت هزینه تا چندین ماه به درازا کشیده است که این موضوع منجر خواهد شد تا بعضا در برنامه ریزی های مالی شرکتی با این حجم هزینه های جاری اخلال ایجاد شود.

قدریان گفت: محاسبه، طراحی و ساخت انواع ماشین آلات تصفیه روغن، شامل روغنهای وخته و کارکرد خودروها، روغنهای صنعتی نظیر توربین، هیدرولیک، ترانسفورماتورها، راونسازها، مینی پالایشگاه ها، سیتم های بازیافت و تصفیه پسماند گل های حفاری چاه های نفت، ماسه گیر و نمک گیر چاههای نفت، تجهیزات صنایع و معادن نظیر شن شویی و کارخانه های آسفالت و سیستم های وارنیش گیر روغن های توربین صنعتی با تکنولوژی و آلیاژ بالا ازجمله فعالیت های شرکت نیرونماد خراسان می باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.