قدس آنلاین: معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: پیش‌قراول صنعت گردشگری هر کشور در گشایش‌های سیاسی و اقتصادی آن کشور است و توافق برجام هم در رشد صنعت گردشگری ایران مؤثر بوده است.

توافق برجام در رشد صنعت گردشگری ایران مؤثر بوده است

به گزارش قدس آنلاین، نشست علمی پیشبرد صنعت گردشگری ایران و نیوزلند صبح امروز با حضور مسئولان و اساتید جهاد دانشگاهی خراسان رضوی و دانشگاه اوتاگو نیوزلند در مشهد برگزار شد.

هادی رفیعی در حاشیه نشست علمی پیشبرد صنعت گردشگری در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این سلسله نشست‌ها در راستای ارتباط دپارتمان‌های گردشگری کشور با دیگر کشورها برگزار می‌شود که از آن‌ها کشور نیوزلند است و مسئولان در سفر خود به ایران آن بازدیدی از مجموعه‌های گردشگری شهر، استان و کشورمان داشتند.

وی افزود: مهم‌ترین هدف از برگزاری چنین برنامه‌هایی مطرح شدن ایده‌ها است و در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده است.

معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با بیان اینکه تاکنون دو تفاهم‌نامه همکاری در بحث پیشبرد صنعت گردشگری منعقد شده است، خاطرنشان کرد: در نشست قبلی تفاهم‌نامه‌ همکاری‌ای با دانشگاه مون‌پلیه فرانسه منعقد شد و در این برنامه نیز با دانشگاه اوتاگو نیوزلند تفاهم‌نامه همکاری‌ای به امضا رسید.

رفیعی با اشاره به اینکه در بندهای این تفاهم‌نامه در دو حوزه علمی و آموزشی بوده است، تصریح کرد: هر هکدام از این دو حوزه در قالب چند زیرشاخه تعریف شده است و در آن به برگزاری برنامه‌های دو طرفه اشاره شده است تا که انتقال تجربیات خود را به یکدیگر داشته باشیم.

وی تأکید کرد: بحث تبادل دانشجو را داشتیم تا بتوانیم زمینه معرفی گردشگری بکر را فراهم کنیم و به دنبال گردشگری معکوس هستیم و سال گذشته دو دانشجوی دانشگاه‌های فرانسه کارگاه‌های آموزشی و تخصصی رشته‌های تحصیلی خود را در این پژوهشکده گذراندند.

معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی به رشد صنعت گردشگری ایران در دوران پسابرجام اشاره کرد و گفت: پیش‌قراول صنعت گردشگری هر کشور در گشایش‌های سیاسی و اقتصادی آن کشور است و توافق برجام هم در رشد صنعت گردشگری ایران مؤثر بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.