قدس آنلاین - کرمان : مدیرکل بهزیستی استان کرمان از وجود ۸۹ مرکز مشاوره دولتی و غیر دولتی در استان خبرداد و گفت: تعداد خدمت‌گیرندگان مراکز مشاوره حضوری در شش ماهه نخست سالجاری ۱۹هزار و ۵۱۶ نفر بوده است.

ارائه خدمات مشاوره‌ای به بیش از ۱۹ هزارنفر توسط بهزیستی کرمان

عباس صادق‌زاده در کارگاه آموزشی اصول و فنون مشاوره تلفنی اظهار داشت: این کارگاه با حضور کارشناسان استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی برگزار شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان افزایش توانایی افراد حاضر در  کارگاه از طریق  انتقال دانش، آگاهی  و  تجربه را از اهداف برگزاری این دوره برشمرد و گفت: فضای مجازی، توسعه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ما را دستخوش بسیاری از تغییرات قرار داده است که مدیریت همراه با دانش و آگاهی می‌تواند راه حل و تعدیل کننده این شرایط باشد.

صادق‌زاده بیان داشت: افراد در مشاوره حضوری یا تلفنی نگرانند از اینکه دچار آسیب اجتماعی نشوند و به دنبال راهکاری برای حل مسئله اجتماعی خود هستند و مشاوران می‌توانند با دانش و علم روز خدمات تخصصی لازم  را در راستای نجات و سلامت جامعه که یکی از اهداف سازمانی است؛ ارائه دهند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان خطاب به مشاوران تصریح کرد: اگر دانش جدید را نداشته باشید پاسخ منطقی و درستی را نمی توانید به مراجعه کنندگان دهید.

صادق‌زاده با اشاره به اینکه افراد برگزارکننده این دوره‌ها صاحب تجربه  و از شرایط فعلی جامعه به خوبی آگاهند؛ گفت: در این دوره‌ها می‌توان روش هایی  را در راستای خدمت تخصصی در ارائه پاسخگویی مناسب و منطقی به جمعیت مخاطب آموخت.

وی افزود: با وجود اینکه در جامعه امروز مراکز مشاوره نسبت به گذشته افزایش یافتند اما متاسفانه تلاش برای کسب دانش روز و تجارب به خوبی رخ نمی‌دهد و پاسخ‌هایی که به مراجعین ارائه می‌شود پاسخ‌های قابل قبول و گره‌گشایی نیست.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان تصریح کرد: امیدواریم با ایجاد فضایی مناسب بتوانیم با تلاش از مسیرهایی چون مطالعه، کسب تجربه، حضور در مراکز متعدد، دریافت اطلاعات، آموزش‌های نوین و بازسازی اطلاعات توان خود را در پاسخگویی منطقی و حل مشکلات افراد مراجعه‌کننده ارائه دهیم.

وی از وجود ۸۹ مرکز مشاوره  دولتی و غیر دولتی در استان کرمان خبرداد و گفت: تعداد خدمت‌گیرندگان مراکز مشاوره حضوری در شش ماهه نخست سالجاری ۱۹هزار و ۵۱۶ نفر بوده است.

صادق‌زاده خاطرنشان کرد: مرکز مشاوره‌ای تلفنی  ۱۴۸۰  با داشتن هفت کابین و ۲۱ خط در شش ماهه نخست سالجاری به ۲ هزار و ۴۳۶ نفر در حوزه مشاوره و روانشناختی خدمت کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.