وزیر امور خارجه اتریش با اشاره به اقدامات سرکوبگرانه اردوغان تاکید کرد که اروپا نباید به گونه‌ای رفتار کند که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است.

اروپا نظاره‌گر اقدامات سرکوبگرانه اردوغان نباشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، "سباستین کورس"، وزیر امور خارجه اتریش که از سختگیرترین منتقدان اردوغان در ترکیه است در گفتگویی با روزنامه اتریشی "کرونر سایتونگ" بار دیگر انتقاد سختی به رئیس جمهور ترکیه وارد کرده و گفت همواره اقدامات بی معنی تر و تحمل ناپذیرتری در ترکیه می افتد که ما اجازه نداریم از دور نظاره گر آن باشیم.

اردوغان به صورت روزافزون ترکیه را به دیکتاتوری وارد کرده و کسی که با ساز وی نرقصد فورا بازداشت می شود.

وی با اشاره به بازداشت های گسترده علیه سیاستمداران احزاب مخالف و روزنامه نگاران در این کشور همچنین گفت: اروپا نمی تواند به گونه ای عمل کند که انگار که هیچ اتفاقی نیفتاده است. اروپا نمی تواند نظاره گر این شرایط باشد. حالا ما نیاز به یک موضع جدید و آشکار از طرف اتحادیه اروپا داریم مبنی بر اینکه روابط طرفین باید از نو تعریف شود. این ترکیه هیچ جایگاهی در اروپا ندارد. ترکیه همواره خود را از اتحادیه اروپا دور می کند.

وزیر خارجه اتریش توافق پناهندگان با ترکیه را عملا با توجه به خواست ترکیه برای آزادی ویزا و گشودن فصل جدیدی در مذاکرات عضویت در اتحادیه اروپا شکست خورده ارزیابی کرده و گفت: این توافق به زودی به تاریخ خواهد پیوست.

کورس تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید خود از مرزهای خارجی اش حفاظت کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.