مدیران بلندپایه وزارت نفت ایران و عمان در نشستی مشترک با نمایندگان شل (انگلیس-هلند)، توتال (فرانسه) و کوگس (کره جنوبی) شیوه های همکاری در پروژه صادرات گاز تهران- مسقط را بررسی کردند.

مذاکره ایران و عمان با شل، توتال و کوگس

به گزارش ایرنا، ایران و عمان چهارم شهریورماه ۱۳۹۲ یادداشت تفاهمی در زمینه صادرات گاز طبیعی امضا کردند که با اجرای آن، باید روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار فوت مکعب گاز ایران از طریق یک خط لوله از بستر خلیج فارس به عمان صادر شود.
قرار است بخشی از این گاز در عمان مصرف شود و بخشی نیز در تاسیسات ال.ان.جی این کشور به گاز طبیعی مایع تبدیل و به بازارهای هدف صادر شود.
به گزارش وزارت نفت، نشست مشترک مدیران شرکت ملی صادرات گاز ایران و مدیران بلندپایه وزارت نفت عمان با نمایندگان شرکت‎های توتال فرانسه، شل انگلیس-هلند و کوگس کره جنوبی برای حضور در پروژه صادرات گاز ایران به مسقط برگزار شد.
این جلسه از دیروز (شنبه) در محل شرکت ملی صادرات گاز ایران آغاز شد و عصر امروز (یکشنبه) به کار خود پایان می دهد.
به گزارش ایرنا، اکنون مطالعات مربوط به تعیین مسیر دریایی خط لوله در حال انجام است و با توجه به مخالفت امارات با عبور خط لوله از آب های کم عمق این کشور، این خط لوله از آبهای عمیق دریای عمان عبور می کند که همین امر سبب افزایش هزینه و زمان اجرای طرح می شود.
فناوری ساخت و نصب خط لوله در بستر کم عمق دریا در اختیار شرکت های ایرانی قرار دارد اما شرکت های ایرانی تاکنون تجربه نصب خط لوله در آبهای عمیق و زیر یک هزار متر را نداشته اند و بنابراین قرار است از تجربه شرکت های بین المللی استفاده شود.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.