قدس آنلاین -اهواز -زهره کریمی :  دکتر محمود جهانگیرنژاد رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از اعزام کلینیک سیار دندان پزشکی دانشکده جهت خدمت رسانی در حوزه دهان و دندان به زائرین مراسم پیاده روی عظیم اربعین حسینی به مرز چذابه خبر داد.

اعزام کلینیک سیار دندانپزشکی دانشگاه به مرز چذابه جهت ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی

وی بیان داشت: خوشبختانه راه اندازی کلینیک سیار دندانپزشکی با امکانات و تجهیزات به روز در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه، اتفاق خوبی بود که در اولین اقدام، جهت رفاه حال زوار اربعین حسینی این کلینیک امروز به مرز چذابه اعزام می شود و ان شاءالله در تلاش هستیم دستگاه های سیار دندانپزشکی دیگری را نیز به این سیستم خدمات رسانی دندانپزشکی اضافه کنیم.

این عضو هئیت علمی دانشگاه افزود: در نصب و راه اندازی این کلینیک دندانپزشکی سیار، جمعی از نیروهای تخصصی دانشکده به صورت داوطلبانه مشارکت داشتند؛ همچنین در بخش تجهیزات نیز نیروهای تاسیساتی، خدماتی و پشتیبانی دانشکده با عشق و علاقه فراوان به سید و سالار شهیدان نقش موثری را ایفا کردند.

وی بیان داشت: قبلا" کلینیک های دندانپزشکی همراه با تریلر کشنده بودند که هزینه ی فراوانی به همراه داشت و به عنوان یک نقطه ضعف محسوب می شد اما در حال حاضر این کلینیک در درون یک دستگاه اتوبوس بنا شده و 90 درصد امکانات نیز از دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تامین شده است. همچنین بالغ بر 25 نفر در این امر خداپسندانه ما را یاری رساندند.

جهانگیرنژاد در خصوص تجهیزات و امکانات به کار رفته در این کلینیک سیار خاطرنشان کرد: یک دستگاه رادیو گرافی پرتابل، دو یونیت دندان پزشکی مجهز، سیستم های هوای فشرده، تجهیزات آب و فاضلاب و حتی قابلیت اتصال به آب و برق منطقه ی محل استقرار از قابلیت های این کلینیک سیار دندانپزشکی است.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه گفت: با توجه به ازدحام و حجم بالای زائرین اربعین حسینی (ع)، اولویت کاری تیم دندان پزشکی مستقر در مرز چذابه، درمان زائرین دارای مشکلات اورژانسی خواهد بود.

 وی در پایان با بیان اینکه پس از این ایام، این کلینیک فعالیت خود را در مناطق محروم و کم برخوردار اهواز و استان آغاز خواهد نمود، در خصوص استقبال دانشجویان از راه اندازی کلینک سیار دندان پزشکی جهت ارائه خدمت به مردم محروم عنوان داشت: از لحاظ فرهنگی برای دانشجویی که می خواهد به عنوان یک پزشک وارد جامعه شود و به مردم خدمت کند، این قبیل اقدامات، یک نوع ضرورت است و هیچ کار فرهنگی بالاتر از این نیست که یک پزشک در میان مردمی باشد که از جنس خود آن ها است و در مسیر اهل بیت (ع) قدم بر می دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.