قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی از مرگ ۴۵۴ نفر و مصدومیت بیش از ۱۰ هزار نفر در حوادث رانندگی استان در هفت ماهه امسال خبر داد.

مرگ ۴۵۴ نفر و مصدومیت بیش از ۱۰ هزار نفر در حوادث رانندگی آذربایجان‌شرقی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، بهرام صمدی‌راد اظهار داشت: در هفت ماهه اول امسال فوت‌های ناشی از حوادث رانندگی ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی ۴۵۴ نفر بود که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد ۴۷۴ نفر بوده، کاهش حدود چهار درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: از مجموع تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت در استان ۳۷۶ نفر مرد و ۷۸ نفر زن بودند.

وی افزود: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت به ترتیب با ۲۹۰ نفر در جاده‌های برون شهری، ۱۰۸ نفر در مسیرهای درون شهری و ۳۸ نفر در جاده‌های روستایی و ۱۸ نفر در جاده‌های خارج از استان یا نامعلوم گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان افزود: در مهر ماه سال‌جاری تعداد ۶۴ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در استان جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با سال گذشته در همین مدت هفت نفر کاهش یافته است.

صمدی‌راد گفت: در ۶ ماهه اول سال‌جاری تعداد مصدومان حوادث رانندگی ۱۰ هزار و ۲۲۳ نفر بوده است که از این تعداد ۲ هزار و ۷۳۲ نفر زن و ۷ هزار و ۴۹۱ نفر مرد بودند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد مصدومان حوادث ترافیکی ۱۰ هزار و ۲۲۵ نفر گزارش شده بود دو نفر افزایش داشته است.

همچنین در مهرماه امسال یک هزار و ۴۱۰ نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم شدند که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته حدود ۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

صمدی‌راد اظهار داشت: تعداد کل تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در طی سال ۹۴ در استان ۷۷۲ نفر بود که از این تعداد ۱۵۳ نفر زن و ۶۱۹ نفر مرد بودند و مصدومان این حوادث نیز در سال گذشته بالغ بر ۱۵ هزار و ۳۷۴ نفر گزارش شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.