قدس آنلاین- بیرجند:مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: در مجموع در استان ۶۹ کتابخانه فعالیت دارد که از این تعداد ۵۸ کتابخانه نهادی و ۱۱ کتابخانه مشارکتی هستند.

فعالیت ۶۹ کتابخانه نهادی ومشارکتی درخراسان جنوبی

محمدرضا رضایی درگفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین در بیرجند، با بیان اینکه یک کتابخانه سیار در شهرستان قاینات وجود دارد که در سراسر این شهرستان و روستاهای اطراف ارائه خدمات می‌کند افزود: در سطح استان نیز ۱۶ ایستگاه مطالعه در بیمارستانها و سایر مکانهای عمومی وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی بیان کرد: خراسان جنوبی در سال ۹۴ در سرانه کتاب نسبت به جمعیت استان رتبه ۴ کشوری را به خود اختصاص داده است.

رضایی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در سرانه اعضا نیز نسبت به جمعیت رتبه دوم کشوری را کسب کرده است تصریح کرد: این استان در سال ۹۴ در سرانه زیربنا نیز نسبت به جمعیت رتبه ۶ کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی به ازای هر ۱۰ هزار و ۶۱۱ نفر یک کتابخانه وجود دارد خاطرنشان کرد: تعداد اعضایی که در کتابخانه‌های استان عضویت دارند نیز ۵۴ هزار و ۷۵۳ نفر هستند.

این مقام مسئول یادآور شد: سرانه نسخه کتاب، کتابخانه‌های عمومی طبق سند ۱۴۰۴ باید به ازای هریک نفر به ۴ کتاب برسد و همچنین سرانه اعضا کتابخانه‌های عمومی نیز طبق سند ۱۴۰۴ باید به ۳۵ درصد جمعیت برسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی درخصوص منابع کتابخانه‌های استان اظهار داشت: منابع کتابخانه‌های خراسان جنوبی در زمینه کلیات، فلسفه و روانشناسی، دین، علوم اجتماعی، زبان، علوم محض، علوم کاربردی، هنر، ادبیات و تاریخ و جغرافیا است.

رضایی با اشاره به استخدامی کتابداران در کتابخانه‌های استان گفت: سال گذشته آزمونی برگزار شد و در این آزمون ۸ نفر برای کار در کتابخانه‌ها جذب شدند و از شهریور امسال کار خود را آغاز کردند که در این آزمون عدالت جنسی رعایت شده است.

وی خاطرنشان کرد: از این ۸ نفر ۳ نفر برای کتابخانه شهرستان قاین، یک نفر نهبندان، یک نفر سربیشه، یک نفر زیرکوه، یک نفر بشرویه و یک نفر در شهرستان سرایان مشغول به کار شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.