سخنگوی وزارت خارجه گفت که آزمایش‌های موشکی ایران در چارچوب سیاست‌های دفاعی کشور انجام می گیرد و توانایی‌های دفاعی ایران به هیچ وجه قابل مذاکره و مصالحه نمی‌باشد.

 توانایی‌های دفاعی ایران به هیچ وجه قابل مذاکره و مصالحه نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از ابراز علاقمندی و عزم اتحادیه اروپا برای توسعه هرچه بیشتر روابط با جمهوری اسلامی ایران و از تاکید بر تعهد مجدد اتحادیه اروپا در اجرای کامل برجام از سوی همه طرف ها استقبال کرد.

بهرام قاسمی اظهار داشت: برگزاری دور دوم گفتگوهای سطح بالا میان ایران و اروپا با عزم‌ و اراده دو طرف برای توسعه همکاری های دو جانبه در موضوعات مختلف محقق شد.‌ در این گفتگوها طیف وسیعی از همکاری های دو جانبه از جمله در بخش‌های انرژی، هسته‌ای صلح آمیز، محیط زیست، حمل و نقل، علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش مورد بررسی و پیگیری طرفین قرار گرفت.

قاسمی خاطر نشان ساخت: علیرغم پیشرفت های قابل توجهی که در سطوح مختلف همکاری ها بوجود آمده است و ظرفیت های فراوانی که در جهت تعمیق و گسترش مناسبات وجود دارد، رفع قطعی مشکلات بانکی، عامل کلیدی و تعیین کننده‌ای در توسعه همکاری های تجاری، اقتصادی و اجرای پروژه های مشترک خواهد بود.

وی افزود: با توجه به حمایت رسمی اتحادیه اروپایی از الحاق ایران به سازمان جهانی تجارت، جمهوری اسلامی ایران خواستار اقدامات عملی اتحادیه در روند الحاق جمهوری اسلامی به سازمان مزبور می باشد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن مردود دانستن ادعاهای مطروحه در بیانیه شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در موضوع حقوق بشر، بر این نکته تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در فضای آرام و غیر جنجالی و از طریق گفتگو و تبادل نظر، دیدگاه های دین مبین اسلام را در زمینه حقوق بشر تبیین نموده و در جهت نزدیک تَر نمودن نظرات دو طرف تلاش نماید.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، ایران همواره نقش تعیین کننده در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه داشته و تلاش های فراوانی در جهت حل و فصل سیاسی و مسالمت آمیز بحران‌های منطقه‌ای از جمله در سوریه، یمن، عراق و ... داشته و سعی نموده است که در رفع آلام و رنج های مردم مظلوم و بی دفاع این کشورها و درچارچوب همکاری های بشردوستانه بطور سازنده و فعال اقدام نماید.

وی همچنین تصریح کرد: آزمایش‌های موشکی ایران در چارچوب سیاست‌های دفاعی کشور انجام می گیرد و توانایی های دفاعی ایران به هیچ وجه قابل مذاکره و مصالحه نمی باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.