نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت: حقوق نجومی ماهی یک میلیارد تومان وحشتناک است.

حقوق ماهانه یک میلیارد تومان وحشتناک است/ برخی معلمان ما برای 900 هزار تومان درس می‌دهند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس ، پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس استان تهران درباره انتزاع نمایندگان شهرهای اطراف تهران که نماینده مستقل ندارند، مشکلات مسکن مهر پردیس، مبارزه با مفاسد اقتصادی، حقوق‌های نجومی و عملکرد سه ساله دولت اظهارات جالب توجهی داشته است. وی صراحتا اعلام می‌کند که شهرستان‌های ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس می‌توانند نماینده مستقل در مجلس داشته باشند. متن این گفت‌وگو را می‌خوانید:

خانم سلحشوری آیا با داشتن نمایندگان مستقل در شهرستان‌های پردیس، شمیرانات و اسلامشهر و ری موافق هستید یا خیر؟

من به شخصه موافق هستم اما نه فوری و بدون مطالعه کارشناسی.  هر کدام از این شهرستان‌ها خودشان از بعضی از شهرها که نماینده مستقل دارند جمعیت بیشتری دارند و طبیعتا مشکلات این مناطق کم نیست اما از نظر ساختاری جدا کردن این مناطق کار دشواری است. خودتان می‌دانید که تفکیک مناطق به هم تنیده بار مالی خیلی زیادی را به دوش دولت می‌گذارد.

ما اگر  بخواهیم فرمانداری‌های جدا  و سازمان های جدا برای تمام این شهرها داشته باشیم، بار مالی زیادی بر روی دوش دولت می گذارد. سال، سال اقتصاد مقاومتی است و اینکه ما باید تا آنجا که می‌توانیم در هزینه‌ها و مصارف خودمان صرف‌جویی کنیم، اگرچه ایده، ایده خوبی است اما الان متاسفانه وقت آن نیست، انشاءالله وقتی که شرایط ما بهتر شد من فکر می کنم قابلیت اجرایی داشته باشد و فکر خوبی است.

نظر شما درباره مشکلات مسکن مهر پردیس و مشکلات عدیده‌ای که درباره ابهامات در نرخ‌گذاری واحدهای مسکونی وجود دارد، چیست؟

  من هم در جریان این ابهامات هستم، چون مشکلات بسیار زیاد است. می‌گویند ابهامات در نرخ‌گذاری است و باید برای روشن شدن موضوع تحقیق کرد.  به نظر من هم به عنوان نماینده مردم باید از منطقه یک بازدیدی داشته باشم چون مسأله مناقشه‌برانگیزی شده و سر و صدای زیادی به پا کرده است. ما باید ببینیم اصل ماجرا چه چیزی است و باید از نزدیک  روی این موضوع نظارت کنیم.

آیا در این مدت 6 ماه که از مجلس دهم می‌گذرد شما به عنوان نماینده مردم به پردیس رفته‌اید؟

من پردیس نرفته‌ام، یک بار به  اسلامشهر و یک بار هم به شهرری و باقرآباد و حسن‌آباد رفته‌ام. انشاءالله پردیس هم حتماً می‌روم. پردیس هم از مناطقی هست که من و سایر نمایندگان تهران حتما به آن  توجه خواهیم کرد و سر می زنیم.

به نظر شما آیا امکان حل شدن این مشکل هست؟ چون مردم واقعاً ناراحت هستند و سردرگم شده‌اند.

حتماً. باید بررسی جدی بشود و امیدوار هستیم که بتوانیم کمکی بکنیم. ما تلاش خودمان را می‌کنیم و اگر تلاش ما به نتیجه نرسید، می‌گوییم تلاش کردیم و نشد. شما رسانه ای‌ها هم پیگیر باشید تا ما هم پیگیری بیشتری کنیم.

حتما، ما هم اعلام آمادگی می‌کنیم.شما به عنوان نماینده تهران آیا از روند مبارزه با فساد اقتصادی رضایت دارید؟

من از کسانی هستم که به‌شدت دنبال این ماجرا هستم. به هیچ عنوان هم برای من گروه و رویکرد سیاسی مطرح نیست، مبارزه با فساد اقتصادی و اقتصاد مالی برای من بسیار مهم هست. هر جا، هر ارگان و هر نهادی که باشد این را باید رسیدگی کنیم، الان هم دنبال آن هستیم و بشدت همکاران من بحث صندوق ذخیره فرهنگیان را پیگیری می‌کنند.

اتفاقاً سوال من هم در همین رابطه هست، نظر شما درباره تخلفات در صندوق ذخیره فرهنگیان چیست؟

مبارزه با فساد اداری و مالی را باید همه گروه‌های حافظ این نظام جدی بگیرند، چون فساد سیستم را از بین می‌برد. ما نمی‌خواهیم نظاممان که یک نظام اسلامی هست تا این حد  دستخوش فساد شود و افرادی که خاطی هستند هم حتماً باید به سزای عمل خود برسند، یعنی باید حتماً  اینها  شناسایی شوند و مجازاتی که مناسب این افراد هست  طبق قانون برای آنها اعمال شود.

خانم سلحشوری با توجه به اینکه این روزها بحث زد و بندهای مالی و اختلاس در سیستم بانکی و اقتصادی کشور  بیداد می‌کند، نظر شما درباره افزایش تخلفات بانکی چه است و چگونه می‌توان از پیشگیری آن چیست؟

همیشه گفته‌ام یکی از راه‌هایی که می‌توانیم فساد را  به حداقل برسانیم این هست که آزادی بیان و رسانه‌های آزاد داشته باشیم. هر خبرگزاری، پایگاه خبری و هر روزنامه‌ای باشد باید دست روزنامه نگاران، خبرنگاران و رسانه‌های ما باز باشد که فسادها را بتوانند برملا کنند و ملاحظه فرد را هم نکنند. مثلاً نباید بگویند چون من با سلحشوری آشنا هستم وی را معرفی نکنم؛ نه! اگر سلحشوری خطایی کرده باید شناخته بشود، فرد یا سازمان و یا اداره خطا کار باید شناخته بشود و به نظر من باید قوانین آنقدر سفت و سخت باشد که راه‌ فرار وجود نداشته باشد. من نمی دانم اما شنیده‌ام قانون حقوق‌های نامتعارف در دولت گذشته مصوب شده. وقتی بعضی اوقات از نظر قانونی اجازه داده می‌شود حتی تا یک میلیارد تومان حقوق گرفته شود، وحشتناک است چون کارگر ما برای 800  هزار تومان زحمت می کشد...

برخی معلمان ما برای 900 هزار تومان درس می‌دهند...

باز هم معلمان بهتر هستند، شما اساتید حق التدریس ما را ببینید؛ برای ساعتی 10تومان صبح تا شب از این دانشگاه به آن دانشگاه می‌روند و درس می‌دهند اما همین بانکی‌ها و شرکت نفتی‌ها حقوق‌های کلان می‌گیرند. یک ساماندهی باید در وضعیت حقوقی بشود که این همه اختلاف فاحش بین حقوق‌ها نباشد.

این نظام هماهنگی پرداخت که می‌گویند باید اجرایی بشود، تا شاهد این همه اختلاف عجیب و غریب  نباشیم. فقط یک گروهای خاصی هستند که درآمد بالایی دارند، و هر کدامشان به اندازه چندین نفر- شاید به اندازه دهها نفر- حقوق می‌گیرند. من منکر این نیستم که یک مدیر لایق و توانمند حقوق خوبی بگیرد این را هیچ کداممان نباید بخواهیم، چون آن موقع خودمان را از مدیران توانمند محروم خواهیم کرد اما نباید اختلاف فاحشی در حقوق‌ها باشد.

آیا شما از عملکرد اقتصادی دولت راضی هستید؟

در مجموع دولت آقای روحانی نمره قبولی را می گیرد چون توانستند تورم را مهار کنند. مسوولان این دولت در سیاست خارجی موفق بوده‌اند. اگرچه خیلی از دکتر گودرزی ناراحت بودند اما واقعاً در حوزه ورزش هم تغییراتی رخ داد.

 بیشترین نگرانی مردم به نظر من در حوزه آموزش و پرورش بود. انتظارمان از آموزش و پرورش هم بالاست و حق هم داریم که انتظار داشته باشیم که از نظر کیفیت آموزش هم کیفیت پرورش و رسیدگی به جوانان باید بهبود یابد.

بعضی اوقات آنقدر ضعف ها زیاد هست تا بخواهیم به یک حد مطلوبی برسیم خیلی زمان می برد و متاسفانه ما هم به واسطه تحریم‌ها و هم بعضی ناکارآمدی‌ها و  بدسلیقگی‌ها افت محسوسی را در حوزه آموزش و پرورش داشتیم.

همچنین امیدوارم اقتصاد مقاومتی جدی گرفته شود که واقعاً مسأله مهمی هست. یا در حوزه اجتماعی به نظر من باید بحث خانواده بسیار جدی است.، و واقعاً سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری چراغ راه است. یعنی حتما برای نظام خانواده ما حتماً باید فکر جدی شود. انشاءالله در این حوزه ها بتوانیم پیشرفت کنیم و در حوزه فرهنگی امیدوار هستم که همصدایی داشته باشیم.

از سیاست داخلی دور شویم و به سیاست خارجی بپردازیم. آیا ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا که در سخنرانی های انتخاباتی اعلام کرده برجام را پاره می کنم می تواند چنین کاری انجام دهد؟

 نه، این را خودتان می دانید که  این حرفها، جزئی از کارهای تبلیغاتی است. مگر می شود یک کشوری که با کشورهای دیگر تعامل می‌کند قطع‌نامه‌ای که امضا کرده و بر پیمانی که بسته، استوار نماند؟ آقای ترامپ قبل از این که انتخاب بشوند، خیلی سر و صدا داشتند، اما در رسانه‌ها دیدم که صحبت های بعد از انتخاب شدنشان خیلی خوب بود و گفت که ما با همه دنیا تعامل می کنیم و روابط خوبمان را ادامه می دهیم.

من همیشه معتقد بوده و هستم که کشور ما در زمان به قدرت گرفتن دموکراتها نسبت به حضور جمهوری‌خواه‌ها بیشتر ضربه خورده است

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • a ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    برخی معلمان ما برای 900 هزار تومان درس می‌دهند? سالی 120 روز و هر روز 6 ساعت. خوبه. اگر ساعت کار ادارات هم مانند معلمان بود خوب می شد.
  • محمدرضا ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    سرکار خانم تو حرفاتون حق وباطل رو با هم قاطی کردین.شما در کسوت نماینده مجلس چه طور بعضی شنیده ها رو به عنوان مستند مطرح می کنین.واقعا جای تاسف داره که اینقدر ماهرانه برای کوبیدن دیگران از شنیده هاتان کمک می گیرین.
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    چرا فقط معلمان و کارمندان دیده میشن؟؟؟؟ خانم نماینده اگه معلمان محترم با 8 ساعت کار و 6 ماه تعطیلی در طول سال تعداد خیلی خیلی کمی زیر یک میلیون حقوق می گیرن. تقریبا 90 درصد کارگران زحمت کش با شرایط بسیار بسیار سخت کاری و 12 ساعت کار در روز بدون تعطیلی زیر یک میلیون دریافتی دارن. قابل توجه اینکه 85 درصد معلمان بالای 2 میلیون حقوق ناخالص دارن. اون 15درصد هم چون ساعت کاریشون پایینه کم حقوق می گیرن. البته معلمان حق التدریسی جداً کم حقوق می گکیرن که منظورم ایشان نبودند.
  • بازنشسته فرهنگی ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    دلم برای خودم و دیگر بازنشستگان که نصف شاغلین فرهنگی حقوق می گیرند می سوزد چرا نباید مجلس و دولت به فکر شان و منزلت این قشر باشند؟
  • مهندس دپرس ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    باز هم به حقوق معلم ها. مسئول فنی کارخانه صنایع غذایی از صبح تا ساعت چهار عصر برا نهایت یک میلیون در ماه. امنیت شغلی هم نداریم و مسئولیت سنگین.
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    فقط حرف، پس عمل کجاست
  • 1 ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخ.......آقا زاده اختلاس گر...
  • بازنشسته آموزش وپرورش ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    با سلام.چرا نمی گویید که اکثر بازنشستگان آموزش و پرورش(قبل ازسال 93)ماهی هفتصد هشتصد هزار تومان دریافتی دارن؟آیا این انصاف و عدالت هست .کشور ما اسلامی هست و پیرو عدالت عدل الهی و عدل حضرت امیر المومنین(ع) می باشد .پس چرا اینهمه بی عدالتی ؟؟؟؟
  • بهرام ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    لعنت خدا بر مسئولی که حق مردم و این مملکت را میخورد.
  • حسین ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    من معلم باز نشست هستم تا کنون مستاجر هستم ولی بعضی از شاگردانم کارمند بانک شدن در طول هشت سال سابقه کاری در بالای شهر دو واحد آپارتمان و در شمال بهترین ویلا ؟ آیا در کشور مابه اسم اسلام این درست است این بیعدالتی نیست؟
  • علی ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    یک مثل قدیمی میگه اگه گرگ به گله میزنه مقصر سگ گله است نه چوپان و صاحب گله
  • ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    نفرین معلمان دامان مسئولین را میگیرد . آن وقت دیگر کار از کار گذشته است . و گلایه هایی که نمیشود گفت چون گوش شنوایی وجود ندارد . افسوس . بساز و بسوز.
  • ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    مملكت را مشتي چپاوگر به غارت برند اين بود اسلامي كه از اون حرف مي زديد
  • ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    توجه داشته باشید خودشون دارند نظام خودشون را خراب میکنند خودشون دارند دخل خودشون را میارند شما حساب کنید کارگر ساده بی سواد منطقه 4شهرداری بازنشسته شد 180میلیون گرفت معلم بدبخت بازنشسته شد بعداز 5سال 30میلیون گرفت ... حالا ببینید شهرداری چه درآمدی داره تیغ میزنه ها حالا تو بدنه نظام هم همینطظوری
  • ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    توقعتون از فرهنگیان به اندازه حقوقتون باشه لطفا ما بیش از اندازه از خودمان گذشته اینم بس است دیگر
  • حمید ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    حقوق کارمندان شاغل هم بدتره...ایا خبر دارید
  • معلم بینوا ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    همیشه معلمها در بدترین شرایط مالی زندگی کرده اند و هر وقت اعتراصی کردند هیچ کس نشنید اما کارمند وزارت خانه های دیگر در رفاه مالی و کامل هستند واقعا روزی که معلم شدم خیلی خوشحال بودم اما الان وقتی اختلاف زندگی خودم با دیگران رو میبینم غصه دار میشم !
  • قربان ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    متاسفم برای این نماینده که میگوید همین بانکی ها !!! حقوق کلان میگیرد !!! حداقل میفرمودند مدیران کلان بانکی ونه اینکه تمام کارکنان بانک را به چیزی که نمیدانند متهم مینمایند
  • امید ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    سلام ما معلم برون سپاری هستیم یک هفتم حقوق معلمان رسمی میگیریم که ان را هم از پارسال هنوز ندادن متاسفانه می گن دولت پول نداره این چه حرفیه بعضی ها نجومی می گیرن و بعضی ها هم اختلاس حقوق 2 هزاری مارا ندارن
  • ام لیلا عاطفی سدهی ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    سلام ببخشید ما که با بیست سال خدمت در مناطق محروم هفتصد یا هشتصد حقوق می گیریم دیوانه ایم یا زنده به گور ؟!!!!!!!!!!!!!!؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    اختلاص دیگه چیز عادی شده حقوق نجومی هم همینطور واسه مردم چیز عادی شده
  • ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    هزار وعده خوبان یکی وفا نکند.
  • مهسا ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    خانم سلحشوری شما به دولت آقای روحانی نمره قبولی میدهید کاش بیایید میان مردم بگن که دولت روحانی نمره زیر 10 هم نمی گیره چرا با شعور مردم بازی می کنید کجا تورم را مهار کرده در کشور الان رکود حکمفرماست شما از تورم حرف می زنید یا کجا در سیاست خارجی موفق بودید انژی هسته ای رو بتن ریزی کردید که تحریم ها برداشته شه من از شما سوال می کنم آیا تحریم ها اضاف شدند یانه؟ چرا فکر می کنید هر کجا به نفع خودمون هست حرف بزنیم