یحیی رحیم صفوی مشاور عالی رهبر معظم انقلاب و رئیس موسسه آینده پژوهی جهان اسلام گفت: به انتخاب ترامپ خوشبین نیستم.

به انتخاب ترامپ خوشبین نیستم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، «یحیی رحیم صفوی» این مطلب را امروز -سه شنبه- در حاشیه همایش بحران های ژئوپلتیکی جهان اسلام در جمع خبرنگاران بیان کرد.
مشاور عالی رهبر معظم انقلاب به خبرنگار ایرنا گفت: قضاوت کردن راجع به سیاست های آقای ترامپ زود است چرا که او در زمان کاندیداتوری صحبت هایی کرده است و احتمال چرخش ایشان وجود دارد. 
رئیس موسسه آینده پژوهی جهان اسلام گفت: باید ببینیم در عمل چه کار می خواهد بکند. یعنی چند ماه آینده شاید یک سال آینده ما به عمل وی نگاه می کنیم ولی برداشت کلی این است که ترامپ آدمی است که توجهش به جای ژئواستراتژی و سلطه گرایی و گسترش سلطه آمریکا مثلا از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام، به ژئواکونومیک و مسایل اقتصادی است و یک بیزینس من است و آدمی است که به اقتصاد و درون آمریکا توجه بیشتر دارد و یا در بیانات خود مخالف گروه های تروریستی بوده است.
رحیم صفوی گفت: همچنین در خصوص همایش و بحران های جهان اسلام گفت: برای نخستین بار بود که دانشگاهیان ایران، استادان و اندیشمندان خارجی در یک همایش علمی به ریشه های بحران های ژئوپلتیک جهان اسلام همچنین منطقه غرب آسیا که ما در آن واقع شده ایم پرداختند.
وی در جمع بندی کار همایش اظهار داشت: اصلی ترین ریشه های بحران های ژئوپلتیکی را اندیشمندان این گونه بیان کرده اند که وجود رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا، سیاست های آمریکا بخصوص در 15 سال گذشته از اشغال افغانستان و عراق و یا سیاست های برخی از کشورهای تابع آمریکا بخصوص در جنگ یمن ، به هر جهت سیاست های امریکا در منطقه دومین چالش بزرگ منطقه است.
مشاور عالی رهبر معظم انقلاب ادامه داد: برای راهکارها و پیشنهادها که چه باید کرد، اندیشمندان می گفتند که باید جهان اسلام به یک وحدت و یا همگرایی و یا سیاست گذاری برای برخورد با رژیم صهیونیستی و مقابله با سیاست های آمریکا در منطقه به طور خاص در سوریه و عراق و حمایت از این گروه های تروریستی بپردازد. پیشنهادهایی هم داشتند برای این که جهان اسلام به سمت همگرایی برود و یک اتحادیه اقتصادی اسلامی را به طور خاص تشکیل دهند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.