کرج-رئیس جمهوری ایران اسلامی گفت: وعده ای که امسال به مردم دادیم مبنی بر شکستن رکود، شکستن خاموشی اقتصاد و شروع رونق اقتصادی با رشد ۵ درصدی اقتصاد تا پایان امسال با کمک شمامردم تحقق می یابد.

وعده دولت مبنی بر شکست رکود و رونق اقتصادی محقق می شود/دولت ما دولت شعار نیست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی صبح چهارشنبه در جمع مردم البرز در ورزشگاه مخابرات کرج اظهار کرد: ما توانستیم در برابر تورم بی مهار و خطرناک اولین قدم های مهم برای مهار آن برداریم.

وی با بیان اینکه روزی که  کار را شروع کردیم تورم ۴۵ درصد بود اظهار کرد: وقتی می گفتیم روزی باید به تورم تک رقمی زیر ۱۰ درصد برسیم، عده ای به ما لبخند می زدند، لبخند تمسخر می زدند و می گفتند که تورم تک رقمی آرزو است.

وی بیان کرد: عده ای نیز می گفتند که آرزو بر جوانان عیب نیست که البته ما جوان که نیستیم، اما شما ملت با قدرت، شما کارآفرینان، شما کارگزاران، دانشگاهیان، کشاورزان، صنعتگران، روستائیان و شهرهای مختلف، کلانشهرها دست به دست هم دادیم و اسب تورم را مهار کردیم.

وی با اشاره به اینکه نرخ تورم یک رقمی شده است ادامه داد: به ما می گفتند از تورم می توان گذشت، اما رکود قابل گذشتن نیست، اما امروز موج خوبی در کشور شاهد هستیم.

روحانی افزود: عده ای می خواهند مردم را به سمت یاس دعوت کنند، مردم ما آگاه و بیدار هستند. آمارها با ما سخن می گوید.

دولت ما دولت شعار نیست

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه ما ملتی نیستیم که وقتی رئیس جمهوری تغییر یابد تاثیری در اراده ملت داشته باشد ادامه داد: مردم البرز و ملت ایران و دنیا دست اراده یک فرد یا یک حزب نیستند.

روحانی گفت: برای هر مصوبه از نظرکارشناسان و متخصصان مربوطه استفاده شده چراکه دولت ما دولت شعار نیست و درتمام مراحل عمل به وعده ها را پیشه کرده است .

وی ادامه داد: همان دستگاه و ارگانی که ما را تحریم کرد در مقابلش ایستادیم و مجبور به رفع تحریم ها شد.

وی افزود: کشور درمسیر آبادانی با امید و نشاط حرکت می کند و این امر مورد توجه برخی از رسانه ها یی قرارگیرد که آب درهاون دشمن می کوبند.

به جوانان اطمینان کنید

رئیس جمهور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نباید به جوانان بدبین بودو باید به آن ها اطمینان کرد افزود:

جوانان غیور ما جنگ را اداره کردند و امروز افتخار ایران جوانان هستند. باید میدان فعالیت و کار برای جوانان ایجاد کرد. قدم های خوبی برداشته شده است

پیام مجلس

دکتر روحانی همچنین با قدردانی از مجلی به واسطه رای اعتماد به سه وزی بیان کرد: پیام بزرگی را مجلس داد که لازم است از مجلس سپاسگزاری کنیم.

وی افزود: پیام این بود که مجلس می خواهد در کنار دولت برای خدمت به ملت ایران کار کند ومجلس پیام داد که تحت تاثیر شایعات و پرونده سازی های بیجا نیست و هر کس لیاقت دارد باید مسئولیت بگیرد.

روحانی گفت: برای ما اصولگرا و اعتدالگرا یکی هستند. همه ملت بزرگ ایران هستند. توام اقوام و مذاهب ایرانی و همه استان ها برادر هستیم و باید دست به دست هم دهیم، دولت و ملت در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری کشور را بسازیم و در مسیر تعالی قرار بگیریم.

مشکلات محیط زیست دامن کلانشهر ها را گرفته است

رئیس جمهوری همچنین با بیان اینکه مشکلات محیط زیست در شهر ها و کلانشهرها از جمله کرج که دامن همه را گرفته ادامه داد: ممکن است بگویید که دولت در این سه سال در مورد آلودگی هوا که شاهد آن هستیم، چه کرده است؟ ابتدا باید بتوانیم وسایل آلوده کننده هوا را مهار کنیم هرسال هم با این مشکل مواجه هستیم، لذا به معاون اول رییس جمهوری دستور داده ام اولین دستور کار مقابله با آلودگی هوا باشد و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی ادامه داد: در این سه سال اولین اقدام این بوده که بسیاری از مراکز صنعتی و نیروگاهها که با سوخت مایع کار می کردند به گاز تبدیل کردیم، هرچند یکی دو مشکل داریم که با پارس جنوبی رفع خواهد شد.

دغدغه های البرز نشینان رفع می شود
رئیس جمهور همچنین با اشاره به مسائل مربوط به استان البرز افزود: طبق نظر سنجی ها ازسوی مردم ترافیک دومین عامل و دغدغه آنان بوده است.

روحانی گفت: از اولین هفته آغازبکار دولت یازدهم وزارت راه و بنیاد مستضعفان را برای پیگیری وضعیت آزاد راه شمال که ۱۳ سال پیش وعده شده بود به حضور خواستیم و دراین رابطه پیگیری های مستمر صورت گرفت

وی ادامه داد: آزاد راه تهران به گچسر سال آینده به بهره برداری می رسد ، موضوع بعدی افتتاح اتوبان همت است که از مطالبات اصلی مردم محسوب می شود که این طرح نیز سال آینده اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: برای بخش حمل و نقل استان البرز۴۲۷ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است که برای قطارشهری ۱۸۶میلیارد تومان و اتصال بزرگراه شهید همت به کرج ۷۰میلیارد تومان اختصاص داده شده است .

افزایش تخت های بیمارستانی البرز
رئیس جمهور با اشاره به مشکلات بهداشتی و درمانی استان البرز افزود: اکنون ۹۶۰ تخت بیمارستانی در البرز وجود دارد که تا پایان امسال به ۱۳۵۰ تخت بیمارستانی می رسد و تا پایان دولت یازدهم به ۲ هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی خواهد رسید.
روحانی گفت: میزان گازرسانی شهری در ابتدای دولت یازدهم ۶۹درصد بود که تا آخر دولت به ۹۹ درصد می رسد ، درحوزه روستایی ۶۳ درصد بود که تا پایان یازدهم به ۸۱ درصد می رسد.
وی بیان داشت: ۴۰ طرح و پروژه با اعتباری حدود ۹۹۵ میلیارد تومان برای البرز به تصویب رسیده که عملیات اجرایی آنها در سال ۹۵ محقق می شود.


 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.