بیرجند-رئیس مرکز بیماری های غیر واگیر خراسان جنوبی گفت: سرطان گوارش در خراسان جنوبی شیوع بالایی دارد زیرا مصرف پایین میوه و سبزیجات این بیماری را افزایش می دهد.

سرطان گوارش بیماری شایع در خراسان جنوبی

به گزارش قدس آنلاین سودابه اسحاقی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: وزارت بهداشت در چهار نوع بیماری شامل دیابت، بیماریهای تنفسی، آسم و قلبی عروقس سرمایه گذاری کرده است.

وی با اشاره به بیماری های غیر واگیر افزود: بیماری های غیر واگیر را می توان با آگاهی بخشی جامعه کاهش داد.

رئیس مرکز بیماری های غیر واگیر خراسان جنوبی بیان کرد: کم تحرکی، سیگار و اضافه وزن از جمله عوامل بروز بیماری های غیر واگیر است که رعایت عوامل خطر در این بیماری ها نقش مهم در کنترل آن دارد.

اسحاقی تصریح کرد: تشخیص زودهنگام بیماری های غیر واگیر نقش به سزایی در کنترل  و درمان آن دارد در این راستا طرح « بیماریابی و بررسی عوامل خطر» در چهار شهر مراغه، بافت، شهر رضا و نقده اجرائی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح بعد از انجام بررسی های لازم و رفع مشکلات موجود در کل کشور اجرائی می شود.

رئیس مرکز بیماری های غیر واگیر خراسان جنوبی یادآور شد: سرطان گوارش در خراسان جنوبی شیوع بالایی دارد زیرا  مصرف پایین میوه و سبزیجات این بیماری را افزایش می دهد.

اسحاقی با بیان اینکه بیماری های غیر واگیر با اندازه گیری چهار عامل چربی، قند، فشارخون و وزن کنترل می شود گفت: سیستم پزشکی به تنهایی نمی تواند بیماری های غیر واگیر را کنترل کند و نیازمند همکاری نهادها و دیگر دستگاه ها است.

وی  میزان فشار خون را در خراسان جنوبی نسبت به دیگر مناطق کشور بالا دانست و اظهار داشت: میزان فشار خون در این استان ۱۰.۱ و در متوسط کشوری نیز ۹.۲ است.

مسئول بیماری های غیر واگیر خراسان جنوبی گفت: در راستای کاهش میزان فشار خون در استان مداخلاتی در زمینه مصرف نمک انجام شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.