بجنورد-فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی ضمن تشریح طرح های اقتصادی خراسان شمالی گفت: ۸۴ قطب اقتصادی برای توسعه این استان شناسایی شده است.

 ۸۴ قطب اقتصادی برای توسعه خراسان شمالی شناسایی شده است

به گزارش قدس آنلاین، سردار سیدحسن مرتضوی به مناسبت هفته بسیج، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این قطب های اقتصادی، به عنوان یکی از مزیت ها و فرصت های اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است که بر اساس اولویت های تعیین شده، طرح های اقتصادی در مناطق مختلف استان اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه چهار قطب اقتصادی اولویت دار مورد حمایت قرار می گیرندافزود: توسعه کشت زعفران به عنوان یک محصول پردرآمد و البته کم آب طلب یکی از ظرفیت های اقتصادی در شهرستان فاروج است که مورد توجه قرار گرفته است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: صنعت نوغانداری و پرورش کرم ابریشم نیز از مزیت های موجود در شهرستان مرزی رازوجرگلان است اما به علت نبود بسترهای لازم همچون کارگاه های نخ کشی، پیله های تر از استان خارج و پس از تولید نخ دوباره برای تولید محصولات دیگر همچون فرش به این تولیدکنندگان فروخته می شود.

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی افزود: نبود این بسترها سبب شده تا ارزش افزوده ناشی از پرورش کرم ابریشم از استان خارج شود از این رو در تلاش هستیم تا صنعت مزبور مورد حمایت قرار گیرد تا سود آن نصیب نوغانداران رازوجرگلان شود.

وی توسعه کشت گیاهان دارویی را از ظرفیت های دیگر استان عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات در حوزه کشاورزی، نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی در این بخش است که سبب شده تا سالانه ۱۴۳ هزار تن از محصولات باغی استان تبدیل به ضایعات و از چرخه مصرف خارج شود.

مرتضوی با تاکید بر اینکه یکی از ماموریت ها و رویکردهای فعالیت های بسیج، محرومیت زدایی است گفت: در استان شاهد محرومیت های فراوانی در روستاها هستیم  و براساس شاخص های تعریف شده برخی روستاها در ضریب هشت و ۹ که کمترین بهره مندی از رفاه دارند، قرار گرفته اند.

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی تصریح کرد: بسیج تلاش دارد با استفاده از هر آنچه در توان دارد و با بهره گیری از تجارب خود در محرومیت زدایی و خدمت به محرومان وارد عرصه شود.

وی افزود: ۱۰۰ روستای استان در قالب چهار دهستان که ضریب محرومیت آنان بیش از هشت بوده است، در اولویت اجرای طرح های مختلف قرار گرفته اند تا با فراهم اوردن امکانات زیرساختی، بتوانیم به تدریج مشکلات حوزه سلامت و بهداشت و اشتغال را مرتفع کرده و بهره مندی آنان از رفاه اجتماعی و فرهنگی  را ارتقا دهیم.

از  ظرفیت های بسیج استفاه نشده است

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: بسیج ظرفیت ها و قابلیت های فراوانی برای خدمت گزاری به مردم دارد اما تا کنون به درستی به کار گرفته نشده است.

وی تصریح کرد: بر اساس منویات بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب، روش اصلی مبارزه با استکبار جهانی و آمریکا، خدمتگزاری به مردم است و این خدمتگزاری در سایه هم افزایی و همراهی حاصل می شود.

وی افزود: استفاده از ظرفیت ها و توان بسیج در عرصه های مختلف برای خدمت رسانی به مردم تا کنون از طرف دولت مطالبه نشده است.

مرتضوی با تاکید بر اینکه توان بسیج مورد تایید بزرگان انقلاب است خاطرنشان کرد:  برای رسیدن به موفقیت، نیازمند روح و تفکر انقلابی گری هستیم و امروز که با دشمنان سرسخت و لجوج و بی منطق روبه رو شده ایم، اگر مرعوب عملیات روانی دشمنان باشیم، اساس نظام و انقلاب اسلامی دچار آسیب جدی می شود.

وی اظهارداشت: بر این اساس شعار امسال هفته بسیج با واژه انقلابی گری گره خورده است و امید می رود با استفاده از توان بسیج بتوانیم به توسعه جامعه سرعت ببخشیم.

فساد بیش از دشمنان مردم را آزار می دهد

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه مبارزه با فساد یکی از رویکردهای فعالیت های بسیج است گفت: امروز مردم ما از فساد اداری گلایه مند هستند و البته گلایه به حقی است و این فسادها که در سطح ادارات مشاهده می شود بیش از حرکات دشمن، مردم را آزار می دهد.

وی کارآفرینی، کمک به حل مشکل بیکاری و ایجاد مشاغل پایدار را از  ماموریت های بسیج عنوان کرد و افزود: بسیج تا کنون در ۱۴ عرصه در موضوع های مختلف ورود پیدا کرده و در سه سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی به صورت قرض الحسنه و یا با سود پایین برای ایجاد اشتغال پایدار اعطا شده است.

مرتضوی درباه برنامه های هفته بسیج گفت: در سی و هفتمین سالروز بزرگداشت هفته بسیج، یکهزار و ۲۵۰ عنوان برنامه در سراسر استان اجرا می شود.

وی، دیدار بسیجیان استان با رهبر معظم انقلاب را از جمله برنامه ها برشمرد و گفت: سهم استان، اعزام ۷۰ نفر از بسیجیان به تهران است که در  روز چهارم از هفته بسیج با معظم له دیدار می کنند.

وی گفت: ۳۵۰ هزار نفر از جمعیت این استان عضو بسیج هستند و در اقشار و رده های مختلف بسیج سازماندهی شده اند و این سرمایه بزرگ انسانی در دوهزار نقطه از استان گستره دارد و جایی نیست که بسیجی در ان حضور نداشته باشد.

فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی بسیج را شجره طیبه عنوان کرد و گفت: عمر بسیج با عمر انقلاب اسلامی گره خورده است و تا کنون در عرصه های مختلف شاهد حضور و نقش آفرینی موثر بسیجیان در جامعه هستیم.

وی افزود: بسیج همواره تلاش داشته تا رویکرد برنامه ها و فعالیت ها، ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و تبیین منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب باشد.

وی با بیان اینکه در این زمینه شناخت دشمن از ابعاد مختلف یک ضرورت اجتناب ناپذیر است گفت: تفکر بسیج امروز در جای جای گستره جغرافیایی جهان اسلام نفوذ کرده است و اگر امروز مشاهده می کنیم که کشورهای اسلامی از جمله عراق، سوریه و یمن توانسته اند موفقیت به دست آورند نمودی از فرهنگ بسیجی و فکر بسیجی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.