برنی سندرز در یک سخنرانی اتهامات وارده به وی را رد کرد و گفت می‌توانسته است در انتخابات، عملکردی بهتر از هیلاری کلینتون داشته باشد.

شاید اگر من نامزد دموکرات‌ها می‌شدم، اکنون رئیس‌جمهور منتخب بودم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روز چهارشنبه، برنی سندرز – رقیب انتخاباتی هیلاری کلینتون در رقابت‌های درون حزبی دموکرات‌ها – ضمن رد اینکه در شکست هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نقشی داشته است، گفت در صورتی که وی به عنوان نامزد دموکرات‌ها معرفی می‌شد می‌توانست دونالد ترامپ – رئیس جمهور منتخب این کشور – را شکست دهد.
برنی سندرز برای تبلیغ کتاب جدیدش با عنوان "انقلاب ما: آینده‌ای که می‌توان به آن اعتقاد داشت" یک گردهمایی تشکیل داده بود.
برخی برنی سندرز را متهم کردند که در رقابت‌های درون حزبی، وی چهره هیلاری کلینتون را تخریب کرده است و نظام سیاسی آمریکا را "متقلبانه" خوانده است. با این‌حال، وی این اتهامات را رد کرد.
سندرز با اشاره به ایمیل‌های افشا شده‌اش که نشان می‌داد حزب دموکرات در رقابت‌های درون حزبی بی‌طرفانه عمل نکرده است، گفت: "برخی می‌پرسند آیا کمیته حزب دموکرات از هیلاری کلینتون یک کاندیدای بهتر ساخت؟ به نظر من بله. دلیل آن را به شما می‌گویم: زیرا وی در انتهای رقابت‌های انتخاباتی مخالف قرارداد "شراکت ترنس-پسیفیک" شد. وی همچنین طرفدار رایگان شدن دانشگاه‌های دولتی آمریکا شد. "
وی همچنین گفت: "ستاد تبلیغاتی من میلیون‌ها نفر را وارد بحث‌های سیاسی کرد. اکثر قریب به اتفاق آن‌ها نیز در نهایت به هیلاری کلینتون رای دادند. کمتر کسی در آمریکا به اندازه من برای پیروزی هیلاری کلینتون تلاش کرده است. "
با این‌حال، وی گفت پس از شکست هیلاری کلینتون در این انتخابات، حزب دموکرات برای جبران زیان‌ها باید در آزمونی مهم پیروز شود. وی خطاب به اعضای حزب دموکرات گفت: "شما حامی کدام طرف هستید؟ آیا می‌توانید برای ثروتمندان و وال استریت سرمایه‌های هنگفت جمع‌آوری کنید و به آمریکایی‌ها بگویید ما طرفدار کارگران و طبقه متوسط هستیم؟ و یا می‌خواهید با حکومت ثروتمندان مقابله کنید؟ این تفاوت اساسی میان هیلاری کلینتون، بیل کلینتون و من است. "
سندرز افزود مردم آمریکا باید بدانند حزب دموکرات جسارت دفاع از منافع آن‌ها را دارد. وی گفت: "در صورتی که ما نتوانیم این اطمینان را به مردم بدهیم، من آینده‌ای برای حزب دموکرات نمی‌بینم. "

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.