سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، با اشاره به سابقه اتحادیه اروپا در وضع تحریم علیه کشورمان گفت: ما این سابقه تلخ را هنوز در ذهن‌ خود داریم و نمی‌توانیم به راحتی آن را فراموش کنیم.

سابقه اتحادیه اروپا در تحریم‌های ضد ایرانی را فراموش نمی‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با مهر، در واکنش به خبرهای منتشر شده مبنی بر تأسیس دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در تهران، اظهار داشت: ما برای توسعه مناسباتمان با همه کشورها و مجامع جهانی پیشتاز هستیم و به جز آمریکا که رابطه سیاسی با آن نداریم و او را حیله‌گر و ظالم می‌دانیم و نیز رژیم صهیونیستی که آن را نامشروع می‌دانیم، خواهان بهبود مناسبات با همه مجامع بین‌المللی و کشورها هستیم.
وی در عین حال تأکید کرد: آنچه نگران‌کننده است، این است که سابقه دفاتری از قبیل اتحادیه اروپا و مشابه آنها، تجربه تلخی در ذهن مردم ما ایجاد کرده است؛ به طوری که نگاه مردم و نخبگان ما به این دفاتر به چشم جاسوس و مداخله‌کننده در امور داخلی است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: در فتنه ۸۸ دیدیم که برخی سفارتخانه‌ها در روزهای تعطیل هم دایر بودند، در حالی که در روزهای عادی و غیرتعطیل هم خدمات چندانی ارائه نمی‌کردند، اما در شرایط دوران فتنه در روزهای تعطیل هم رفت و آمدهای بسیاری با آنها انجام می‌شد و نتیجه آن را دیدیم.
نقوی حسینی گفت: ما خواهان بهبود مناسبات هستیم مشروط بر اینکه این دفاتر در چارچوب پروتکل‌ها و کنوانسیون‌های وین به وظایف اصلی خود عمل کنند، اما در حالی که همه کشورهای اروپایی در کشور ما سفارتخانه دارند، معلوم نیست که ایجاد دفتر اتحادیه اروپا چقدر ضرورت داشته باشد.
وی ادامه داد: نگرانی ما این است که با توجیهات ظاهری، دفتر اتحادیه اروپا ایجاد شود و بعداً بخواهند با محکومان امنیتی دیدار کنند یا جریان‌سازی‌های خاص علیه ما انجام دهند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، همچنین با اشاره به سابقه اتحادیه اروپا در وضع تحریم‌های غیرانسانی علیه جمهوری اسلامی در موضوع هسته‌ای طی سال‌های گذشته، تأکید کرد: ما این سابقه تلخ را هنوز در ذهن‌ خود داریم و نمی‌توانیم به راحتی آن را فراموش کنیم.
نقوی حسینی افزود: اصل ایجاد چنین دفتری، محل تردید و نگرانی است و نباید به این سادگی‌ و بدون در نظر گرفتن مصلحت‌ها و چارچوب‌های لازم، زیر بار آن رفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.