قزوین- معاون رئیس جمهور گفت: تلاش می کنیم پروژه راه آهن قزوین- رشت تا پایان امسال به بهره برداری برسد در غیر اینصورت آن را در اردیبهشت ماه سال آینده وارد شبکه خواهیم کرد.

راه آهن قزوین-رشت تا پایان سال به بهره برداری می رسد

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر نوبخت صبح جمعه با حضور در کارگاه عملیاتی احداث ایستگاه قزوین- رشت با اشاره به اهمیت اتصال شبکه حمل و نقل کشور به کشورهای همسایه و اروپا گفت: پروژه راه آهن قزوین-رشت به دلیل اتصال  شمال به جنوب و ارتباط با کشورهای شمالی از جایگاه ویژه ای برای دولت برخوردار است و با تامین اعتبار لازم برای تکمیل این طرح اقدام می کنیم.

وی افزود: تلاش می کنیم پروژه راه آهن قزوین- رشت تا پایان امسال به بهره برداری برسد در غیر اینصورت آن را در اردیبهشت ماه سال آینده وارد شبکه خواهیم کرد.

نوبخت بیان کرد: در چند ماه گذشته به دلیل مشکلات فروش نفت از نظر نقدینگی مشکلاتی داشتیم که خوشبختانه با فروش ۲.۵ میلیون بشکه نفت توانسته ایم مشکلات اعتباری را حل کنیم و امروز اعلام می کنیم برای اجرای طرح های مهم ملی و تامین اعتبار آنها هیچ مشکلی نداریم و با تخفیف ۱۰۰ درصدی اعتبار مصوب اجرای طرح ها را سرعت خواهیم بخشید.

تخفیف دو هزارو ۵۵۰ میلیارد تومانی به شبکه حمل و نقل

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی افزود: با اختصاص دو هزارو ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار به توسعه شبکه حمل و نقل یک هزارو ۳۵۰ میلیارد تومان را به شبکه ریلی اختصاص داده ایم تا ظرفیت های خوب این بخش شکوفا شود.

وی تصریح کرد: در مصوبات سفر رئیس جمهور با تخفیف ۱۰۰ درصدی مواجه خواهید شد تا بتوانیم تعهدات دولت در استان ها را محقق کنیم.

اتصال ۵ مرکز استان به شبکه ریلی

نوبخت بیان کرد: در ادامه طرحهای توسعه شبکه ریلی ۵ مرکز استان کشور به شبکه راه آهن متصل خواهد شد و شاهد حرکت قطار در این استان ها خواهیم بود.

وی یادآورشد: پرداخت مطالبات دولت به پیمانکاران طرح های ملی و عمرانی در اولویت است و امیدواریم با شرایط ایجاد شده شاهد افتتاح طرح های مهم کشور در ماه های آینده باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.