رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اروپا نقض اصول حاکمیت قانون در ترکیه را غیر قابل قبول دانسته و خطاب به آنکارا گفت که ما اجازه اخاذی از این اتحادیه را نمی دهیم.

 اجازه اخاذی ترکیه از اتحادیه اروپا را نمی دهیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، "المار بروک"، رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اروپا در گفتگو با روزنامه آلمانی "دی ولت" رفتار متفاوت ترکیه با نمایندگان پارلمان اروپا و اینکه اجازه پذیرش برخی نمایندگان را داده و به برخی دیگر اجازه سفر به آنکارا داده نمی شود را غیر قابل قبول خواند.

وی همچنین بر لزوم باقی ماندن در گفتگو با دولت و مخالفان و حمایت از نمایندگان بازداشت شده و در معرض تهدید در این کشور تاکید کرد.

"بروک" درباره مسئله ادامه مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا گفت: من با این مسئله موافقم که مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا و البته احتمالا تا زمانی که وضعیت اضطراری در این کشور وجود دارد متوقف شود. ما باید این مسئله را آشکار کنیم که نقض اصول حاکمیت قانون در این کشور را نمی پذیریم.

وی افزود: پارلمان اتحادیه اروپا در هفته آینده همچنین یک قطعنامه را تصویب خواهد کرد که در آن تعلیق این مذاکرات درخواست خواهد شد. اما این مسئله مهم است که ما در دراز مدت روابط خوبی با ترکیه داشته باشیم. برای این منظور نباید آنکارا لزوما عضو اتحادیه اروپا باشد.

بروک تاکید کرد که من فکر می کنم یک شراکت با اتحادیه اروپا بر اساس مدل نروژ یک راه حل خوب برای ترکیه است.

وی همچنین گفت: اگر اجرای مجدد مجازات اعدام در ترکیه اتفاق بیافتد مذاکرات عضویت این کشور سریعا خاتمه می یابد.

این مقام اروپایی همچنین درباره تهدید اخیر ترکیه مبنی بر اینکه اگر شرط آزادی ویزا برای شهروندان ترک به زودی اجرا نشود توافق پناهندگان را لغو می کند با اشاره به وابستگی های اقتصادی آنکارا به بروکسل گفت: ما باید این مسئله را واضح کنیم که خود را در معرض باج خواهی و اخاذی قرار نمی دهیم. توافق درباره پناهندگان به هر دو طرف کمک می کند در حدی که برای هیچ کس دلیلی وجود ندارد که آن را لغو کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.