وزیر انرژی عربستان گفت معتقد است اوپک بر سر طرح کاهش تولید به توافق خواهد رسید و سقف تولید ۳۲.۵ میلیون بشکه در روز به برقراری توازن بین عرضه و تقاضا سرعت خواهد بخشید.

اوپک بر سر کاهش تولید به توافق می رسد

به گزارشتسنیم به نقل از بلومبرگ، وزیر انرژی عربستان گفت معتقد است اوپک بر سر طرح کاهش تولید به توافق خواهد رسید و سقف تولید ۳۲.۵ میلیون بشکه در روز به برقراری توازن بین عرضه و تقاضا سرعت خواهد بخشید. وزیر نفت الجزایر نیز گفت، اوپک به اجماع در مورد محدود کردن تولید برای مدت حداقل ۶ ماه نزدیک شده است.
خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان گفت: «من هنوز خوش بین هستم که توافقی که در الجزایر برای محدود کردن تولید به دست آمد، با تعیین سقف تولید هایی برای کشورهای عضو اجرایی شود... دستیابی به سقف تولید ۳۲.۵ میلیون بشکه به سرعت گرفتن روند ترمیم بازار کمک خواهد کرد و به نفع تولید کنندگان و مصرف کنندگان خواهد بود. »
برخی از اعضای اوپک امروز در دوحه دور هم جمع شده اند تا در مورد نهایی کردن طرح کاهش تولید با یکدیگر رایزنی کنند. اوپک در ماه سپتامبر در الجزایر توافق کرد که مجموع تولید خود را به ۳۲.۵ تا ۳۳ میلیون بشکه در روز کاهش دهد. اعضای سازمان از آن زمان در تلاش اند تا تولید کنندگان دیگر از جمله روسیه را برای پیوستن به طرح کاهش تولید متقاعد کنند. محمد بارکیندو، مدیر کل اوپک گفته اطمینان دارد که اوپک می تواند حجم بی سابقه ذخایر نفتی را کاهش دهد و مجددا بازار را به توازن برساند.
به گفته محمد السدا، وزیر انرژی قطر، حدود ۱۱ کشور در رایزنی های «غیررسمی و مشورتی» روز جمعه در دوحه حضور دارند. الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه نیز گفته که قصد دارد در دوحه با همتای سعودی خود دیدار کند.
نورالدین بوترفا، وزیر انرژی الجزایر نیز در دوحه گفت، اوپک در حال کار بر روی یک طرح کاهش تولید است که حداقل برای شش ماه یا احتمالا یک سال پابرجا خواهد بود...این پیشنهادی است که ظاهرا روی آن اجماع وجود دارد.
بوترفا افزود، توافق الجزایر ۳ کشور را با وضعیت ویژه به رسمیت شناخته است. هرگونه توافقی در زمینه کاهش تولید در بردارنده مکانیزمی برای ایران خواهد بود که تولیدش پس از لغو تحریم ها در ابتدای امسال در حال ترمیم شدن است.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.