۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
کد خبر: 476551

معاون احمدی‌نژاد اعتراف کرد !

اصولگرایی را باید وسعت داد | بسیاری از نیروهای انقلابی جزء احزاب نیستند اما حوزه نفوذ و رای دارند

 معاون پارلمانی دولت سابق گرچه می‌گوید رای مردم در سال 92 به روحانی نتیجه تفرقه اصولگرایان بود اما تلویحا این را هم اعتراف می‌کند که شرایط اقتصادی در آن سال به نحوی بود که مردم دنبال یک ناجی بودند.

معاون احمدی‌نژاد اعتراف کرد !

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرآنلاین : لطف الله فروزنده معاون پارلمانی احمدی‌نژاد در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین به سئوالاتی در رابطه با انتخابات 96 و سرانجام وحدت اصولگرایان پاسخ داد. 

وی گرچه امیدوار است اصولگرایان به وحدت برسند اما این را هم می گوید که نباید عرصه سیاسی را به سه دسته اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدالی تقسیم کرد. 

مشروح گپ و گفت کوتاه ما با عضو جمعیت ایثارگران را در ادامه بخوانید؛

***

*فرآیند تحرکات انتخاباتی در چند ماه باقیمانده تا اردیبهشت سال آینده را چگونه ارزیابی می‌کنید، فکر می‌کنید اصولگرایان می‌توانند برای انتخابات سال 96 به وحدت برسند؟

نه تنها اصولگرایان بلکه جریان مومن و انقلابی به وحدت و ائتلاف خواهند رسید. دلیلش این است شرایط امروز شرایطی است که مردم ناراحتند. به هر حال آقای روحانی قول هایی داد که به آنها عمل نکرد، این دیگر اظهر من الشمس است. مردم آن زمان تصورشان این بود که این دولت، با گفتمان اقتصادی می تواند مسائل اقتصادی را حل کند. لذا فضای عمومی و نظرسنجی ها نشان می دهد مردم به دنبال جریانی هستند که این مشکلات را حل کند.به نظر من آن جریان باید یک جریان انقلابی باشد به این معنا که به آرمان های انقلاب توجه کند و خالصانه مشکلات مردم را حل کند.

*ولی در سال 92 هم که مردم به آقای روحانی رأی دادند خیلی می گفتند دلیل این رای نارضایتی از عملکر دوران 8 ساله آقای احمدی نژاد بوده است؟

در آن زمان شرایط اقتصادی به شکلی بود که مردم به دنبال ناجی بودند.اگر در سال 92 وحدت در صولگرایان بود اتفاقی دیگر می‌افتاد. اگر مردم شناختی که الان از آقای روحانی داشتند یک اتفاق دیگری می افتاد به هر حال مردم به اقای روحانی اعتماد کردند و حرف های ایشان را قبول کردند. ایشان گفتند که صد روزه مشکل را حل می کنیم. گفتند که برجام را حل می کنیم و بر اثر آن مسائل اقتصادی هم حل می شود. الان فرق می کند. مردم دولت را می بینند و نسبت به آن قضاوت دارند.

مردم ما گروه گرا نیستند. مردم ما آرمان های انقلاب را دوست دارند و دوست دارند از هر کس که در آرمان های انقلاب  حرکت می کند، حمایت کنند. آرمان های انقلاب، یعنی خدمت کردن به مردم، یعنی با فساد مبارزه کند. یعنی جماعتی باشند که کارشان خدمت کردن به مردم باشد. الان من از شما می پرسم آیا کسی جز این موارد را قبول دارید. اگر به غرفه روزنامه شرق هم برویم آنها هم جز این قبول دارند؟ اما بعضی بدل این آرمان‌ها هستند و بعضی هم اصلش هستند. امیدواریم مردم مصداقی که انتخاب می کنند مصداقی باشد که این موارد را عملا رعایت کند.

*به نظر شما اصولگرایان گزینه ای دارند که وحدت حداکثری ایجاد کند؟

 ما اول باید بر سر گفتمان با هم به جمع بندی برسیم. معتقدم اگر ما بر سر این گفتمان که گفتمان انقلابی گری است و تغییر وضع موجود به سمت آرمان و ارزش ها است به تفاهم برسیم، دیگر نگران گزینه نیستیم و حتما به گزینه می رسیم.

*فکر نمی کنید این رویکرد اصولگراها که ما کاندیدایی داریم که می تواند رای آور باشد، یک مقدار نگاه غرور مآبانه ای است؟ بیشتر کاندیداهای این جریان که امروز هم مطرح هستند در دوره قبل آمدند و رای نیاوردند.

ما که دنبال جبهه مومن انقلاب هستیم، نه تنها اصولگرایان.

*یعنی همه را می خواهید جمع کنید؟

بله. معتقدیم که این تفکر انقلابی همه نیروهای مومن به انقلاب را جمع می کند و بخشی از آن اصولگراها هستند.

*الان شما این غرور اصولگرایی را قبول ندارید؟

من می گویم اصولگرایی را باید وسعت داد باید جبهه مومن انقلاب را جمع کنیم. اشتباه این است که ما گمان می کنیم تمام عرصه سیاسی به سه دسته اصولگرا و اصلاح طلب و اعتدالی ها تقسیم می شود. بسیاری نیروهای انقلابی و ارزشمندی هستند که دغدغه و نگاه سیاسی دارند و عضو هیچ گروهی نیستند.

*خب این افراد که شما می گویید چقدر رای آور هستند؟

این افراد اثر گذار هستند. این افراد جز نخبگان هستند و حوزه نفوذ و رای دارند. شما فکر می کنید که در زمان انقلاب احزاب بودند؟ بله، احزاب بودند، اما احزاب جزیی از مردم بودند.امروز باید این تفکر را داشت که تمام نیروهای انقلابی را جمع کرد. این یک ضرورت است.

*یک ضرورتش هم به این دلیل نیست که اصلاح طلبان به قدرت برگشته اند؟

اصلاح طلبان سال 92 شعار دادند و امروز یک کارنامه دارند. این کارنامه را باید پاسخگو باشند.

*از جایگاه یک عضو جمعیت ایثارگران آیا آقای نادران و قالیباف می توانند گزینه طیف شما باشند؟

انشاءاله هرچه مناسب است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هموطن ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
    1 0
    و دیدیم هم که چقدر ناجی بودند ارواح ... . کفر احمدی مژاد به تنهایی می ارزد به عبادت تمامی دولت مردان یازدهم . بعععععله
  • ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
    1 0
    چه فایده داره.ما جز اصلاح طلبان هستیم نه اصول گرا.نه طلب گرا .نه ایرانی......بیکار.ورشکست.بدبخت شده ......و......هستیم. ان شاا... که ریشه.........
  • ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
    0 0
    خواب شما خير باشه
  • دِرو ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
    0 1
    انقدر وقيه و قدرت طلب هستن كه اشاره اي به ظلم و ستمي كه تو هشت سال به اين مملكت كردن كم نبوده و الان هم دارن سنگ اندازي ميكنن و نميزارن كسي كاري انجام بده. اي اصولگراهاي سلطنت طلب شما ديگه چه كاري ميخواستيد بكنيد كه نكرديد. هيچ تپه اي نمونده مه گل كاري نكرده باشين
  • ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
    0 0
    آیافقط اصولگرایان انقلابی هستندوبس ؟
  • اذری ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
    0 0
    بهتر است بگویید دشمن احمدی نژاد
  • رضــاامیری فارسانی ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
    0 0
    بنام خدا باسلام به صاحت مقدس شهداوامام شهدا، درگفتمان انقلابیگری یک مسئله ای که هنوزبزرگان ماهم نتوانسته اندبه حل آن بپردازندوبصورت یک مبهم درجامعه امروزی فراروی همگان است همین مسئله احزاب هستند،هدف ازتشکیل این احزاب این مواردمطروحه امروزی نبوده همانطوریکه همگان مشاهده میکنیم وواقف هستیم امروزاین احزاب ازمسیراصلی خویش فاصله گرفته وگاهابه جدال بایکدیگرتن میدهندبسبکی که درانتخابات این مهم ملموس است،اماازنظربچه های انقلاب ازنظرجامعه ایی که برای اعتلای انقلاب خون دل خوردندوبرای بنیان گذارجمهوری اسلامی امام راحل یک خط سیربیشتروحودنداردوآن اینستکه درحقیقت این احزاب بخصوص دوحزب موردبحث عوام مکمل یکدیگربوده وهراصولگرایی که اصلاحات نداشته باشدوهراصلاحاتی که مبتنی براصولگرایی حرکت نکندانقلابی نبوده ومسیرش ازارزشهای انقلاب جداست اینکه امروزدراذهان عموم این دوحزب راتبدیل به دوجبهه مقابل هم ومتضادباهم جای انداخته اندجزیی ازیک فتنه وخواسته دشمنان نظام اسلامی یاهمان اسلام ناب محمدی مصداق کلام امام راحل است ویک وظیفه مهم وخطیروبسیارسرنوشت سازی که امروزهمگان براساس ارزشهای نظام مقدس اسلامی پیش روی داریم بخصوص روشنفکرانی که باعناوین شغلی مختلف دررسانه هاایرادسخن میکنندآنستکــه درجهت تفهیم واصل پایه گذاری احزاب صادقانه وواضح برای مردم این مطلب رابازنمایندتاخدایی ناکرده ذهنیتی دردرون جامعه نباشدکه فرداسوژه ای برای دشمنان باشد،
  • میترا ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
    0 0
    سلام ممنون از وب سایت پر محتوا تون
  • ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
    0 0
    مسخره ترین تیتر-
  • ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    0 0
    وای چه اعترافی!!!!
  • مردم ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    0 0
    مردم همیشه دنبال یک ناجی هستند شما باید اول کاری کنید یا شایدم کاری نکنید که مردم لنگ ناجی بمانند بعد میشینیم باهم مفصل صحبت میکنیم