وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از مرکز تولید و طراحی هواپیمای کومک در چین گفت: حضور هواپیماهای مسافربری کشور چین در ایران مستلزم داشتن استانداردهای ایمنی و بین المللی است.

امکان خرید هواپیمای مسافربری از چین پس از کسب استانداردهای بین‌المللی

به گزارش تسنیم، عباس آخوندی که در راس هیاتی به کشور چین سفر کرده است، در جریان بازدید از مرکز تولید و طراحی هواپیمای کومک (COMAK) در شهر بندری شانگهای گفت: بازار هواپیماهای مسافربری رقابتی است، حضور هواپیماهای مسافربری کشور چین در ایران مستلزم داشتن استانداردهای ایمنی و بین المللی است.

وی در این بازدید که مدیرعامل شرکت مذکور نیز حضور داشت، یادآور شد: چنانچه شرکت های هواپیمایی کشور چین علاقمند به حضور در بازار ایران هستند مستلزم ارائه استانداردهای ایمنی، فنی و کیفی به مراجع، سازمانها و ایرلاین های ایرانی و دادن خدمات پشتیبانی فنی و مالی از تولیدات خود هستند.

مدیرعامل شرکت هواپیماسازی کومک (COMAK) نیز در این بازدید توضیحاتی از روند تولیدات این شرکت بیان کرد و هیات عالی وزارت راه و شهرسازی کشورمان را در جریان فعالیت های این مرکز قرار داد.

در این بازدید همچنین مهندسین بخش های مختلف این مرکز ضمن معرفی بخش های مختلف طراحی و آزمایش، از جمله آزمایشگاه شبیه سازی و بخش های الکترونیک توضیحاتی پیرامون محصولات کارخانه ارائه کردند.

آخوندی و هیات همراه روز دوشنبه 24 آبان ماه جاری با هدف گسترش مناسبات همکاری در بخش های شهرسازی و حمل و نقلی در راس هیاتی وارد پکن پایتخت چین شد.

وی در مدت سه روز اقامت در این شهر علاوه بر دیدار با «چن زنگ گائو» (CHEN ZHENGGAO) وزیر مسکن و توسعه مناطق شهری و روستایی، «لی شیائو پینگ» (LI XIAOPENG) وزیر حمل و نقل و «جین لیچون» رئیس بانک سرمایه گذاری زیر ساخت آسیا (AIIB) با مدیران و مسئولان شرکت های معتبر فعال در حوزه حمل و نقلی چین نیز ملاقات کرد.

آخوندی و هیات همراه همچنین در بازدیدهای خود در پکن، از شرکت مهندسی راه آهن چین (crec) به عنوان بزرگترین شرکت دولتی زیر ساختی و مرکز کنترل ترافیک این شهر بازدید کردند.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان روز سه شنبه نیز در نشستی که با حضور بیش از 200 تن از نمایندگان و فعالان حوزه حمل و نقل چین و همچنین مدیران ارشد شرکت های چینی مرتبط با این حوزه در محل سفارت جمهوری اسلامی در شهر پکن برگزار شد، فرصت های سرمایه گذاری در این بخش ها را در ایران تشریح کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.