گیلان- استاندار گیلان با بیان اینکه در بخش هتل‌سازی و جذب بیشتر گردشگر به ویژه در سواحل نیازمند یک تحول اساسی هستیم، گفت: باید شرایطی فراهم شود تا گردشگران کمال بهره را از مواهب طبیعی موجود در استان ببرند.

گیلان نیازمند تحول اساسی در بخش گردشگری است

به گزارش قدس آنلاین،  دکتر نجفی بر ضرورت تعامل بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی با هتل‌داران و نیز سرمایه‌گذاران این حوزه تأکید و تصریح کرد : باید ضمن شنیدن مشکلات دست‌اندرکاران این بخش برای آنان وقت بگذاریم تا نتیجه آن را در افزایش چمشگیر مسافرین و گردشگران شاهد باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه متأسفانه فاصله‌ای بین مدیران و بخش خصوصی در سال‌هایی وجود داشته است افزود : در بخش گردشگری که کمتر به آن پرداخته شده است باید اهتمام بیشتری صورت گیرد.

وی با تأکید بر فعال شدن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استحکام پیوند بخش خصوصی فعال در حوزه‌ی گردشگری با مدیران گفت : اندیشه‌ و فرهنگ استفاده از بخش‌های گردشگری و رونق آن باید ترویج شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه هتل‌ها و مجموعه‌های گردشگری با تغییر فصول آسیب‌پذیر هستند خاطر نشان کرد : شغل‌های مرتبط با گردشگری، از جمله مشاغل آسیب‌پذیر هستند.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت : کارگروهی به منظور بررسی کمک‌ و حمایت مالیاتی از تشکل‌های گردشگری تشکیل می‌شود.

وی افزود : همه باید کمک کنیم تا سرمایه‌گذار جدید به استان بیاید و سرمایه‌گذاری کند و با حداقل قیمت زمین به سرمایه گذار داده شود.

وی افزود : کاهش حداقلی بروکراسی اداری و نیز دریافت عوارض از سرمایه‌گذاران این بخش می‌تواند در آنان رغبت ایجاد کند.

وی خاطر نشان کرد : تعدیل نرخ‌ها در هتل‌ها و رستوران‌های گیلان باید با حفظ برند غذاهای گیلانی در جهت ورود هر چه بیشتر گردشگران و رونق کسب و کار سرمایه‌گذاران این بخش باشد.

وی شناخته شدن بخش گردشگری به عنوان یک صنعت را از مطالبات فعالان این حوزه عنوان کرد و افزود : در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به گیلان ضرورت ایجاد شرایط برای بخش گردشگری درخصوص دریافت تسهیلات رونق تولید از مطالبات استان بود.

وی افزود : علاقمندی و استقبال حضور نمایندگان بخش گردشگری در این جلسه ناشی از اهتمام آنان در ارتقاء کیفیت و جذب گردشگر است.

در این نشست هر یک از نمایندگان تشکل‌های گردشگری در فضایی صمیمی مشکلات، دیدگاه‌ها و نظرات خود را با استاندار گیلان  مطرح کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.